Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag bor ju i USA och har börjat med lite programridning, för att se vart jag kan tävla om det blir aktuellt till hösten. och nu är jag...
Svar
15
· Visningar
1 939
Senast: lizan
·
N
Dressyr hästen gör alla rörelser m.m. men hur långt kommer man med en häst som har gång 8-7-8 (det var nästan en 9 på skritten) bara undrar vad...
Svar
4
· Visningar
1 385
Senast: BusBarro
·
F
Dressyr Jag har fått höra att när man gör halt ska hästens framben stå på bokstaven, men när jag har gjort halt så på tävlingar så får jag...
Svar
4
· Visningar
1 639
Senast: Frille
·
J
Dressyr Ett litet skrittproblem har vi med medryttarpållan. Så fort man tänker rida fri skritt, hemma som på tävling, sliter hon bokstavligen...
Svar
3
· Visningar
1 085
Senast: jeslin
·
V
Dressyr alltså det här e rätt barnsligt från mig eg. men jag har hmm iaf ridit nu i 15 år... å har nu efter min hästs bortgång hittat en häst...
Svar
18
· Visningar
1 853
Senast: Tigerlilja
·
A
Dressyr Tyckte jag läste i senaste ridsport (dressyrkrönikan) angående det kommande OS:et att "10 minuter före start får ingen annan än ryttaren...
Svar
15
· Visningar
1 489
Senast: fio
·
M
Dressyr undrar när man är mogen att gå ut o köra sin fösta dressyr runda, vilka rörelser finns i lätta programm, vilket ska man börja med ...
Svar
2
· Visningar
1 294
Senast: Gnapp
·
P
Dressyr Är det någon här som kan tipsa om tävling där det finns någon sådan klass? Någonstans i avlånga landet??
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: Picasso
·
Dressyr Jag tränar enkla dressyrprogram med min häst: LC:1 och LB:1. Problemet jag har är galoppen snett igenom - hästen vill gärna bryta av...
Svar
14
· Visningar
2 152
Senast: farin
·
S
Dressyr Jag har mitt lilla friesersto som jag senare ska tävla dressyr på. Men hennes man är väldigt lång, och jag undrar bara om jag ska/måste...
Svar
14
· Visningar
2 840
Senast: Annas
·
H
Dressyr Brink vann.Susann kom trea.Nu fick man inte se allt men jag tyckte Susanns ritt var mycket bättre än Brinks.Susann har fina övergångar...
2
Svar
28
· Visningar
3 744
Senast: Lotus
·
L
Dressyr Jag klarade mig! Är numera C-tränare i dressyr! :bump: :banana: Jag är sååå glad!!!
Svar
9
· Visningar
1 673
Senast: Lisso
·
M
Dressyr Undrar hur mkt man kan utveckla en hästs gångarter ? Om hästen har kort steg i traven både fram och bak. Rörelsen är med mkt aktion, men...
Svar
5
· Visningar
1 799
Senast: Marlenè
·
Dressyr Med kandar. Måste man ha 2+2, eller kan man ha 3+1 eller tom alla 4 i vänsterhanden under hela programmet? Eller är det bara i kür man...
Svar
16
· Visningar
2 603
Senast: Spider84
·
M
Dressyr Hejsan! Jag undrar lite mer exakt vad det är för bestämmelser kring sadlar på dressyr tävlingar. Vad säger TR ang sadeln(hur får den/får...
Svar
6
· Visningar
1 551
Senast: psychogrrl
·
Dressyr Jag har inte ett "fräscht" TR att tillgå eftersom jag inte tävlar...ännu. Måste ha häst först. :D Men jag kollade runt lite på träns...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: alice
·
S
Dressyr Problem! Jag har en sits med mycket drivning i, vilket är bra i de flesta fall, men inte på den häst jag rider nu. När jag ska göra en...
Svar
17
· Visningar
2 909
Senast: sthlm23
·
P
Dressyr vad är det för skillnad på samlad trav och arbetstrav? :)
Svar
5
· Visningar
2 561
Senast: Annas
·
C
Dressyr Ponnyn jag rider har jätte svårt för att öka steglängden i trav, utan då man försöker öka så blir det bara snabbare steg. Någon som haft...
Svar
9
· Visningar
1 337
Senast: HD
·
P
Dressyr när det står t ex står LA för unga hästar, är det endast unga hästar som får vara med då? dum fråga kanske men men.
Svar
1
· Visningar
1 049
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp