Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Idag fick ridturen ett snopet slut, hörde plötsligt ljudet av glas som krossades. Det visade sig att min häst råkat trampa på en...
2
Svar
32
· Visningar
1 897
Hästmänniskan Hej! Fick mina provsvar idag och det visar sig att jag har en lätt allergi mot pälsdjur (kanin, marsvin, katt, hund och häst) :( Har en...
Svar
18
· Visningar
5 006
Ekonomi & Juridik Hej, jag är 14 år och rider på ridskola en gång i veckan (på lördagar eftersom mitt skolschema på vardagar är alldeles för långt) och...
Svar
19
· Visningar
2 105
Senast: Yrja
·
Anläggning Inatt drabbades två stall i min lilla stad av inbrott och alla deras sadlar stals :rage: På det ena stället släpptes även två hästar ur...
Svar
10
· Visningar
1 565
Senast: spinxx
·
Anläggning Hej! Jag blev tipsad av en person att man kunde använda italienskt komage-enzym i hästarnas bäddar för att minska gödselmängd och få...
Svar
17
· Visningar
1 333
Senast: Lavinia
·
Gnägg Kunde inte hitta någon sådan tråd, tycker det är skoj att se hur hästarna utvecklas och ändrar sig. Själv köpte jag ett hbl sto född...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
17 002
Senast: Sansko
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att köpa ett fullblod som inte har blivit riden de senaste åren. Togs av banan då han fick en känning på en...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: Sleepy
·
Hästmänniskan för en vecka sedan var jag med om en ridolycka som resulterade i en kompressionsfraktur i en rygg-kota (L2 om Det spelar någon roll)...
Svar
12
· Visningar
3 862
Senast: mackan
·
Hästmänniskan För 2 år sen fick jag erbjudandet att få en ardenner med villkoret att ägaren skulle stå kvar som delägare på hästen eftersom han va så...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
15 911
  • Låst
Hästmänniskan Jag håller just på att slänga ut en annons på min ponny då jag söker medryttare. Jag började fundera på vad som kan tänkas vara schysst...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
5 470
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag läser mycket medryttarannonser eftersom jag letar medryttarhäst och slås av att priserna verkar ha gått upp. Jag har själv ingen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 247
Senast: akleja
·
Anläggning Planerar för fullt inför inredande av mitt blivande tvättrum. Behöver lite råd från er som har erfarenhet av att ha tillgång till...
Svar
11
· Visningar
2 521
Senast: Martina_m
·
  • Låst
Gnägg Hej! Jag är 15 år, 173 cm och väger 55 kg. Jag rider en d- Ponny som är cirka 143 men väldigt grov. Det är en estnisk häst . Dem är...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Min bror var ute och gick med hunden på en mindre skogsstig. Ett mötande hästekipage närmar sig. Min bror med hund tar några steg...
2
Svar
36
· Visningar
3 240
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Jag har just bestämt med mitt livs första medryttare och började fundera på kontrakt. Vad ska man ha med? Finns det någon som kan ge...
2
Svar
39
· Visningar
2 737
Senast: troxel
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar lite på att eventuellt hyra ut en stallplats i vinter då jag bara kommer att ha två hästar och tre på många sätt är enklare...
Svar
13
· Visningar
2 708
Senast: Cilva
·
Gnägg Stallbygge beräknat till våren 2015. Vi har velat fram och tillbaka i vilket material vi ska bygga. Eftersom vi enbart har hobbyhästar...
Svar
6
· Visningar
1 309
Senast: Snubbelfot
·
Ekonomi & Juridik Kan man stämma veterinär eller en tränare på kostnader som blir under eftervården ( komplikationer) efter en operation på grund av att...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 412
Senast: doleron
·
Ekonomi & Juridik Jag har uppfödning i liten skala och ska nu sälja en treåring jag har fött upp själv. Hästen är väl försäkrad och har varit det hela...
2
Svar
32
· Visningar
2 603
Senast: kinne
·
Hästmänniskan Har ingen aning om vart jag ska posta denna tråd någonstans, men flytta den ifall jag är helt fel ute!:laugh: Iallafall så är min...
Svar
3
· Visningar
772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp