Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Jag har köpt ett sto som var dräktigt i ca 8:e månaden för 50 000 och kontrakt är skrivet där det står att hon är dräktig med en viss...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 622
Senast: Similitude
·
Anläggning Har hästarna (shettis och d-ponny) hemma sommartid då jag fått arrendera 1ha mark av grannen. Det funkar ju bra när vädret är skapligt...
Svar
15
· Visningar
2 362
Senast: Cilva
·
Gnägg Hej! Håller på att bli tokig. För tredje gången på fem dagar har vår hage gått sönder och ena hästen gått ut. Han som gått ut är...
2
Svar
22
· Visningar
2 977
Senast: Magnum
·
Anläggning Har läst en del äldre trådar, men skulle gärna vilja ha lite mer uppdaterad info.. Hur är det nu? Miljövänligt gummiflis, är det ok...
Svar
15
· Visningar
2 041
Senast: Luzzan
·
Anläggning Behöver ordna någon form av ligghall till ponnyerna vi har hemma på foder. Hade först tänkt bygga själva (har en händig make som gillar...
2
Svar
27
· Visningar
5 927
Senast: HannaZ
·
Ekonomi & Juridik Håller på och säljer häst just nu. Intresset har varit stort och haft en del provridningar. Många vill komma två gånger dessutom. MEN...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 200
Hästmänniskan Har genom hela mitt liv ridit på ridskola. Nu är jag 17 år gammal med en massa erfarenhet i bagaget men nu har jag nått en punkt där att...
Svar
13
· Visningar
1 491
Gnägg Vi håller på och murar upp ett stall just nu och har nu kommit till stalldörrsfunderingar... Fungerar det att ha delad stalldörr i norra...
Svar
12
· Visningar
1 880
Senast: spinxx
·
Hästmänniskan Jag rider en häst 1 dag/veckan sedan ca 1 år tillbaka. Jag älskar den hästen, hon är helt underbar, det var kärlek vid första...
2
Svar
21
· Visningar
3 532
Senast: spinxx
·
Anläggning Räcker det att det finns en box som är tillgänglig till att använda som sjukbox? Eller måste det finnas en box på anläggningen till...
2
Svar
20
· Visningar
6 460
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Hej! Är igång med en ridvolt, behöver lite råd om underlag osv! Vi har sandbotten där vi ska ha ridvolten, har skrapat av ytan ca 1 dm...
Svar
4
· Visningar
941
Senast: mackan
·
Gnägg Ibland undrar jag om jag är lite störd....Stor del av dygnets timmar flimrar häst-tankar förbi i mitt huvud. Om jag cyklar får cykeln...
2
Svar
21
· Visningar
1 876
Senast: Petronilla
·
Ekonomi & Juridik Jag ramlade av en häst 27/4 och slog i ryggen. Det visade sig till slut vara en spricka i en kota i ryggen och jag har fotfarande ont...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 409
Senast: MissFideli
·
Anläggning Jag byggde min budget ridbana för två år sen. O det blev ju helt fel så här i efterhand. Vi plöjde upp en yta för att jämna ut grunden...
Svar
2
· Visningar
1 461
Hästmänniskan Ponnyn jag har brukar rymma ur hagen... Han bara kryper under tråden (även om strömmen är på) :banghead: Han började hålla på så för...
Svar
13
· Visningar
1 791
Hästmänniskan Om en person som har sin häst inackorderad hos mig rider på grannens vall utan att jag vet om det - är det då min uppgift att 'läxa upp'...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
11 193
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag ska köra upp för B96 och har en fråga gällande den här punkten: "· Styrning Kontrollera styr- och servofunktionen under körning...
Svar
4
· Visningar
967
Senast: spinxx
·
Hästmänniskan Har en spekulant på min ponny som vill låna på prov innan köp. Hur löser man det rent kontraktsmässigt? Jag tänker fodervärdskontrakt...
Svar
13
· Visningar
1 639
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Jag funderar på att dela upp befintlig flock i sto och hingst/valack. Som det är nu går 6-7 ston tillsammans med två hingstföl och en...
Svar
15
· Visningar
2 482
Senast: videnlis
·
Anläggning Hur funkar det vid stark blåst, regn från sidan resp snöstorm? Bor i Skåne ;) Var använder ni vindnät? Bilder? Fördelar/nackdelar?
Svar
0
· Visningar
412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp