Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

M
Hästmänniskan Läste ni artikeln i Häst och Ryttare om kritiken mot equiterapeuter? Förbundet påstår att djurskyddsmyndigheten godkänt utbildningen och... 2
Svar
30
· Visningar
2 809
Senast: Totola
·
Hästmänniskan En bekant ska sälja sin häst och det riktigt långt härifrån och till Göteborg. Alltså typ 40 mil tror jag det blir. Pga skada kan hon...
Svar
6
· Visningar
1 269
H
Hästmänniskan Jag tänkte höra om ni tycker att det är okej att skriva ett kontrakt och använda sig av en uppsägningstid när det gäller en medryttare...
Svar
4
· Visningar
1 396
Senast: Hanna
·
A
Hästmänniskan ni som har era hästar på lösdrift, hur ser det ut? hur har ni löst det med väderskydd, vatten mm kostnader och fiffiga lösningar på...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Yrja
·
S
Hästmänniskan Jag undrar om det här med foder, har en nära vän som har en häst, ett billigt vbl som hon har på foder. Nu är det så att hon har fått...
Svar
2
· Visningar
1 088
Hästmänniskan En fråga till er som arbetar som ridelever ("lärlingar") eller "hjälpberidare" eller "ridande hästskötare" eller liknande i större...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Sia
·
Hästmänniskan Hur gör man då? Kopierar man alla fakturor och förrättningsunderlag och skickar in till försäkringsbolaget? Ska man skicka med något...
Svar
10
· Visningar
1 335
Senast: MonteRose
·
K
Hästmänniskan Jag vet inte vad jag skall göra, och skulle vilja he lite tips från er... Jag har för många hästar, och måste göra mig av med EN av... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 753
Senast: Heyoka
·
T
Hästmänniskan Jag ska ta Hästskötarexamen nu i April. Har hört många "skräck-historier" om hur folk blir kuggade för minsta lilla. Skulle vilja... 2
Svar
27
· Visningar
5 778
Senast: lizan
·
Hästmänniskan Kan/bör man anmäla ifall hovslagaren har orsakat hästen skada genom slarv/okunnighet. Och i så fall, vem anmäler man detta till? Om... 2
Svar
25
· Visningar
3 979
Senast: svea
·
Hästmänniskan Ska snickra ihop ett staket till min ridbana, stolpar och två rader plankar. Hur tät bör stolparna stå? Hade tänkt 4 meter, är det för... 2
Svar
21
· Visningar
14 154
Senast: lenven
·
A
Hästmänniskan Vad tycker ni att flickor i åldern 10 till 18 år ska få för lön när dom jobbar i stallet typ på ridskola. Det skulle handla om några... 2
Svar
35
· Visningar
2 912
Senast: Ashira
·
Hästmänniskan Någon annan som är i samma sitts som mig?? Jag vill åka hit och dit med min häst på träningar, småtävlingar till exempel. Bil + släp...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: FUNNY
·
C
Hästmänniskan hej, jag går ut gymnasiet nu i vår och tänkte söka hippologen 2008, och därför praktisera i höst. nu har jag fått praktik på en ridskola...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Frajda
·
U
Hästmänniskan ska börja träna hade jag tänkt, eftersom jag behöver muskler känner jag, behöver de för att orka sitta på min lilla häst. har nu...
Svar
2
· Visningar
745
Senast: NaTTa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp och råd. Jag tror jag har blivit knäpp på riktigt. Jag har två egna hästar, den ena har jag haft i 10 år, den andra i...
Svar
8
· Visningar
1 175
Senast: susekl
·
B
Hästmänniskan Hej! Jag är en 28-årig sk återfallsryttare som nu känner mig otroligt sugen på köpa häst igen. Känner mig dock väldigt splittrad till...
Svar
9
· Visningar
1 616
Senast: Buppisen
·
Hästmänniskan dom kommer och rider i min paddock som jag arrenderar, lämnar bommar på backen och betalar inte för sig. jag blir så less. hindren... 2
Svar
21
· Visningar
2 037
Senast: mizz_perfect
·
S
Hästmänniskan Min häst har dött hos fodervärden och jag är så fundersam över vem som betalar vad. Hästen blev akut sjuk och fick avlivas. Jag har...
Svar
10
· Visningar
2 519
Senast: fred
·
Hästmänniskan Jag har funderingar på att möjligtvis göra en liten volt alt.paddock. Men funderade på vilket underlag som det ska vara för att fungera...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Mayara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka