Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hur mycket ungefär brukar man få betala som fodervärd, och för vad? :) (vet inte om denna tråd har kommit in på rätt forum, så säg så...
Svar
15
· Visningar
15 259
A
Hästmänniskan Jag har googlat, mailat, ringt runt, frågat runt och slängt ut mina tentakler överallt där jag har kunnat tänkta mig få svar eller tips... 2
Svar
39
· Visningar
7 680
Senast: Iliaca
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder, hur mycket? Jag har nu blivit bränd av medryttare som tog varje tillfälle i akt att vara sjuk och upptagen och... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 850
Senast: MamaJustify
·
Ekonomi & Juridik Jag är i hästköpartagen för första gången på många år. Det här med att hästar ska ha pass förekom inte sist jag köpte en häst. Nu ska... 2
Svar
22
· Visningar
3 018
Senast: Cambrie
·
M
Ekonomi & Juridik jag har ett haflingersto ståendes här hemma hos mig. hämtade henne sommaren -09. ägaren och jag skrev avtal, ägaren hade bara en... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 174
Senast: Duplo
·
H
Hästmänniskan Tror ni att de finns en marknad för att hyra ut en bkortslastbil? Vi har varit inne ett tag på att inskaffa en sådan just för att våran... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 336
Senast: Sammet
·
Ekonomi & Juridik Som några av er säkert läst i tidigare inlägg så funderar jag på att lägga om vår verksamhet. Vi håller på med uppfödning och...
Svar
5
· Visningar
1 461
Senast: Sammet
·
L
Hästmänniskan Ja, som rubriken säger, vad betalar ni för hästen ni hyr, sköter osv.? Behöver ni betala något till ägaren eller är det någon särskilt... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 315
Senast: Heulwen
·
N
Ekonomi & Juridik Jag ska inom en framtid bygga ett nytt stall för min verksamhet. Jag funderar på ett enkelt stall där jag gör det mesta själv, inga...
Svar
6
· Visningar
1 655
Senast: MiaMaria
·
L
Ekonomi & Juridik Jag vet att det kan rasa snö från tak, men man har inte med sig hjärnan alla gånger... Parkerade bil & hästtransport utmed ridhusets... 2 3
Svar
51
· Visningar
6 713
Senast: schnork
·
S
Ekonomi & Juridik Hur långt har ni till stallet och vad betalar ni i hyra? Vad ingår? Har alltid haft eget stall men ska nu hyra stallplats och har... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 707
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jaaahaaaaaaaa, så har man fått brev idag där jag ombedsge belägg och frambringa "bevisföring" som styrker att min häst hade det... 2 3
Svar
43
· Visningar
7 367
Anläggning Om man vill ha plast staket med el, och vill ha avdelare mellan hagar, dvs hästarna ska inte komma åt varandra över staketet - finns...
Svar
5
· Visningar
2 349
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Vi köpte en hästgård för några år sen där huset var lite litet och stallet var ganska fint, 4 boxar. Har också byggt till en lösdrift...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: Inte_Ung
·
L
Ekonomi & Juridik Har någon tips på hur man får sommarjobb på stall? Är 15 år. Väldigt tacksam för svar! :):):):):)
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: EricaModin
·
Hästmänniskan Skulle du som hästägare vara intresserad av att kunna hyra sommarstuga med tillhörande hage till din egen häst/dina egna hästar? I...
Svar
4
· Visningar
1 428
Senast: Folshult
·
Hästmänniskan Jobbig rubrik kanske. Men vad gör ni med hästens utrustning när hästen dör? Självklart är det kanske olika hur man gör, men jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 712
Senast: moonstruck
·
Anläggning Jag har elkablar utefter hela vattenledningen till stallet, ändå verkar det ha frusit. Jordfelsbrytaren hade inte löst ut så det kan... 2
Svar
33
· Visningar
17 477
Senast: LIA
·
L
Anläggning Har två uteboxar som vi vill bygga om/ut till utestall. Köpte uteboxarna från myrby med de ser lite annorlunda ut än startboxarna till...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Buck
·
M
Ekonomi & Juridik Hi all, Först: ledsen för misstag i min svenska. Jag är från Nederländerna, och jag förstår svenska inte riktigt bra ännu. Men jag...
Svar
1
· Visningar
1 072
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka