Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

A
Anläggning Vi ska skaffa oss en gödselcontainer. Men den bästa platsen är på gaveln vid stallet. Där det finns fönster som går att öppna till...
Svar
2
· Visningar
1 733
Senast: SMIA
·
Ekonomi & Juridik Tre viktiga funderingar från en som har haft grävmaskin och hjullastare hemma idag, stallprojektet har tagit fart:-) 1. Fundrerar på...
Svar
7
· Visningar
1 786
Senast: SMIA
·
G
Ekonomi & Juridik Jag funderar på vilken lön och hur mycket arbetsvana jag kan tillgodoräkna mig om jag börjar jobba i större travstall :) Jobbet går ut...
Svar
6
· Visningar
1 462
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Pågrund av många anledningar så har ridningen blivit bort-prioriterad de sista 1-1½ åren. Många dagar blir hästlängtan helt oumbärlig...
Svar
11
· Visningar
1 538
Senast: Gravinda
·
A
Hästmänniskan Hej jag undrar om man som praktikant ska ha ansvar för ett helt stall och jobba själv varje dag? Visst mocka är väl ett enmans jobb men...
Svar
11
· Visningar
1 865
Senast: Stall_tjej
·
A
Anläggning Vi kommer att dra luft/vatten värme till huset och anläggningen kommer även räcka till att värma stallet. Vi får ofta på vintern växla...
Svar
5
· Visningar
3 582
Senast: Mie
·
T
Hästmänniskan När vi köpte vår Connemara så sa säljaren att den de köpte av (som jag förstod uppfödaren) hade tappat bort ägarbeviset. De vi köpte av...
Svar
9
· Visningar
2 633
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag har bestämt mig för att plocka hem en foderhäst. Jättetrevlig häst och verkligen precis vad jag letar efter. Nu till...
Svar
4
· Visningar
1 689
R
Hästmänniskan Jag har en kompis som ska sälja sin häst pågrund av att dom inte klarar av att fixa en massa med honom. Jag tycker det är tråkigt att...
Svar
5
· Visningar
1 004
Senast: rronjiis
·
L
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hej! Tänkte höra om någon kan hjälpa mig att uppskatta ungf hur mkt halm jag bör införskaffa inför vintern. Har dålig tillgång till...
Svar
1
· Visningar
838
Hästmänniskan Vi åkte förbi Kungsör igår och började fundera på hur det kan vara att bo där? Jag utbildar mig för tillfället, och har jag otur så...
Svar
7
· Visningar
1 501
Senast: kopparberg
·
Ekonomi & Juridik Det finns ju ett antal ställen runt om i landet som hyr ut sina hästar när dom inte behöver dom själva. Tex när ridskolor hyr ut hästar... 2
Svar
30
· Visningar
7 631
Senast: Jackson
·
B
Anläggning Hur länge väntar ni med att släppa på hästarna i hagen efter betesputsning? Vi har just putsat en av våra stora genomgångshagar och det...
Svar
12
· Visningar
6 327
Senast: black pearl
·
Hästmänniskan Hoppas att jag lägger tråden på rätt ställe nu... Finns det någon typ av försäkring i något bolag där man kan försäkra en häst utan...
Svar
11
· Visningar
4 398
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Tillslut fick jag sommarjobb! Det var över förväntat! Dock har en del frågor uppkommit som jag hoppas att någon här kan svara på :)...
Svar
7
· Visningar
1 338
Senast: G-uldlock
·
Anläggning Jag tycker det är så knepigt det här med vad som är "fem hästplatser" (vilket ju behöver förprövning hos länsstyrelsen och... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 744
Senast: rebus
·
Hästmänniskan Sitter här och är så besviken och arg.. Jag har gjort hundratals affärer på nätet,både sålt och köpt, och hittills har jag klarat mig...
Svar
11
· Visningar
2 410
H
Ekonomi & Juridik Hur skulle ni reagera om ni haft 2 hästar i er vård som inom kort ska åka hem igen men där hästägaren utan att säga något till mig (som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 577
Senast: black pearl
·
Ekonomi & Juridik En rattfull tant har lyckats köra ned stolpar i 3 (!) hagar! Kört av vägen efter en svag kurva, lekt plockepinn med stolpen, kommit upp...
Svar
16
· Visningar
2 871
Senast: Trix
·
Ekonomi & Juridik Köper ni era köpekontrakt eller skriver ni själv? Om ni skriver själv så berätta gärna vad ni skriver osv :)
Svar
1
· Visningar
796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka