Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Vilka grenar du gillar du bäst tillsammans med din hund eller hundar? Brukslydnad Nosework Agillity Lydnadsklasser Rallylydnad... 2
Svar
23
· Visningar
1 410
Senast: fryckan
·
Hundträning Hej! Jag är nu under corona-tider strandad hos min mamma på landet med hennes 2 hundar :) (kunde ha varit värre!) Vi har dock ett...
Svar
6
· Visningar
5 587
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Behöver man göra något åt det? Typ kontakta skk och få det ändrat eller spelar det ingen roll? Jag tänker hur det blir om man ska ställa...
Svar
7
· Visningar
2 020
Senast: Sryoqwe
·
Hundhälsa Hej! Här finns det så mycket kunskap och erfarenhet så tänkte höra om det finns någon som har varit med om eller känner till liknande...
Svar
12
· Visningar
2 127
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej, Min hund har kliat sig på läppen ett par månader till och från. Härom dagen såg jag en lite finne/böld vid läppen som jag inte...
Svar
17
· Visningar
5 116
Senast: Alexgi
·
Hundträning Jag behöver hjälp att bena ut några saker. Tävlingslydnad : Stämmer det att de delas upp i startklass, klass 1, 2 och 3? Och detta...
Svar
10
· Visningar
1 396
Senast: snorp
·
Övr. Hund Hej! Jag har fått ta hand om en stor schäfer/rottweiler-tik på 12 år och har jättesvårt att hitta en sele som passar. Har bantat ner...
Svar
18
· Visningar
1 569
Senast: eldkyss
·
Hundhälsa Min hund, 13 år, har misstämkt demens. Ett av symptomen är att hon är vaken och orolig på nätterna. Började för 1-2 månader sen, ungefär...
Svar
2
· Visningar
797
Senast: eldkyss
·
Övr. Hund Hej! Jag vet inte om jag är galen eller inte. Jag är aktiv inom lydnad och rallylydnad främst, jobbar tre timmar i veckan som... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 964
Övr. Hund Några kompisar och jag satt och diskuterade vilket som är bäst för föraren och hunden, när man cyklar med dem. En del anser att man har...
Svar
15
· Visningar
1 910
Övr. Hund Min hund dog idag. Vi var ute på promenad och plötsligt kunde hon inte gå. Jag bar hem henne och hon slutade andas medan jag satt i... 2
Svar
39
· Visningar
8 809
Senast: tuaphua
·
Hundträning Hej! Igår hämtade vi hem vår jourhund, en BC mix, tik, på 2 år. Då hon är omplacering och osäker/nervös i nya situationer och det är...
Svar
19
· Visningar
3 873
Senast: Nota
·
Övr. Hund Finns det nå folk med hund på buke som använder fitbit? Vore kul med en hundgrupp på deras community. Jag fixar inte att vara med i de...
Svar
3
· Visningar
710
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos... 2
Svar
30
· Visningar
6 325
Hundhälsa Min lilla hanhund på 7 år beter sig konstigt. I bland verkar det som han har ont i tassen, i bland gnyr han till när jag tar i honom...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Vi har egentligen inget problem med resursförsvar eller liknande men jag tänkte att det är en sådan sak som kan vara "bra att ha" ifall...
Svar
4
· Visningar
704
Övr. Hund Har ni någon gång vart med om en hund som blir utåtagerande vid trötthet? Vår tik är 10 månader nu och hon har ända sedan hon vart...
Svar
9
· Visningar
3 482
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Hej! Skulle önska lite råd och input. En kastrerad tik, svarta täckhår och mycket underull som är svår att karda ur ordentligt, blir...
Svar
9
· Visningar
1 705
Senast: Vassi
·
Hundträning I vilka sammanhang vill man att hunden ska använda sig av ingångar? Ska dom gå gå runt föraren först och sedan sätta sig på vänster... 2
Svar
22
· Visningar
3 024
Senast: snorp
·
Hundhälsa Poppy blev kastrerad för någon månad sedan och redan har hennes underull exploderat så hela hunden ser matt och tråkig ut. Finns det... 2
Svar
25
· Visningar
3 349
Senast: Valptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023