Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

  • Låst
Hundträning Jag tycker om den här sortens trådar så varför inte ha en för brukset också :) Delade inte upp det i alla grenar, tycker det är kul att...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
159 228
Senast: LenaH
·
  • Låst
Hundträning Lite funderingar så här en erfarenhet rikare. I fredags hade vi fågelhundsträning, superkul med apportering och släpspår. Vi kör alltid...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
14 020
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Omplacera en vuxen hund som privatperson. Vilka dokument behöver man? Kontrakt mellan säljare-köpare, hund-ID ägarbytesblankett samt...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag behöver (ok villhöver) köpa en bil att använda främst för då jag ska träna hunden, dvs mycket ut på skogsvägar. Vi har i dagsläget...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 113
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vad kostar era försäkringar och har ni någon smärtgräns för var ni börjar ifrågasätta om det är värt det. Tidens försäkring landar detta...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 582
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Ikväll är det avsnitt nr 2 och jag tycker helt enkelt att programmet förtjänar en egen tråd. Själv grät jag genom hela första...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
39 799
Senast: Dorinda
·
Övr. Hund Ska få en långhårig collie till sommaren och funderar nu på halsband och sele som kan användas utan att skava pälsen. Funka det med K-9...
Svar
1
· Visningar
734
Senast: Vastgota
·
Hundavel & Ras Jag har nu passat en staffe över några månader och intresset för rasen har väckts rejält. Ju mer jag umgås med honom ju mer nyfiken blir...
Svar
11
· Visningar
2 251
Senast: Pancakes
·
Hundavel & Ras En vän söker ny jakthund och söker denna gången en hund för framförallt jakt på vildsvin. Men även en del älg kan det bli. Egen mark...
2
Svar
30
· Visningar
3 431
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag letar efter en typ av halsband som jag inte ens vet om det finns. Har googlat mig vilse och lägger nu mitt hopp till Bukes kunskap...
Svar
17
· Visningar
1 165
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Jag tänkte nu ta steget in i den riktiga hundnörd-världen och åka på en tävling som kräver övernattning. Någon som kan rekommendera ett...
Svar
9
· Visningar
956
Hundhälsa Min 11-åriga tik har druckit mer och vid ett par tillfällen uppvisat svag hälta. Urinprov hos vet visade "utspädd urin" och lite...
Svar
9
· Visningar
2 132
Senast: nilie
·
Hundhälsa Har en 10 månaders tax som fram till förra veckan aldrig haft problem med magen. I torsdags var hon lite lös i magen, men inget...
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: MiaMaria
·
Hundavel & Ras Jag och min sambo har dom senaste åren väntat på rätt tillfälle för att skaffa en Rottweiler. Jag har haft en tik av rasen sedan...
Svar
9
· Visningar
1 323
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Hur har ni valt hundras? Varför just den? Känner ni i efterhand att det kanske inte var "er ras"? Och vilken ras passar då mig/oss tro...
Svar
16
· Visningar
1 531
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Nu verkar vi vara några stycken här med DSG, så jag tänkte att det kanske skulle vara roligt med en egen tråd? :) Vi har en tik, S, på...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
22 344
Senast: kolblakkur
·
Övr. Hund Kan man klippa en hund själv och vad behöver jag?
Svar
3
· Visningar
552
Senast: Tajger
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt...
2
Svar
37
· Visningar
3 761
Senast: Ajda
·
Hundhälsa När någon beskriver (tex här på buke) att hunden plötsligt ändrat beteende; blivit tillbakadragen, aggressiv eller liknande ges ofta...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: superstar
·
Hundhälsa Tips på bra torrfoder till kastrerade hundar mottages tacksamt! :)
Svar
1
· Visningar
438
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp