Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Är det inte konstigt hur det har blivit - jag tänker på humanmedicin kontra veterinärmedicin. Exempel: om en människa får...
Svar
10
· Visningar
2 515
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min hund hade en magkatarr (igen) för ca en månad sedan och har efter det gått på veterinärfodret Gastro Intestinal. Men det fodret kan... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 657
Senast: Nirvana
·
Hundhälsa Verkar som om jag behöver göra en allergiutredning på min hund:-( Hon fick klåda direkt när vi hämtade hem henne vid fyra månaders... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 745
Senast: _Maria_
·
Övr. Hund Jag funderar på att ta tag i lydnadsklass 1 och då ingår ju tandvisning. Mina hundar har nog inte något problem med att någon främmande...
Svar
9
· Visningar
980
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Det finns ju lika många åsikter hur man tränar en hund bäst som det finns människor så därför frågar jag er buke, vad har ni för syn på... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 449
·
Hundhälsa Insåg att jag har pinsamt dålig koll på hur det funkar med löp rent kroppsligt. Visst, de blöder och sen är det dags för parning (vid...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Nu skulle jag behöva era kloka huvuden och erfarenheter. För er som inte redan vet så har jag en kastrerad dvärgpinscherkille på 1,5 år...
Svar
11
· Visningar
1 542
Senast: Bubbla
·
Hundhälsa Vi har haft problem med att ena hunden har haft diarré i omgångar. Vi har varit hos vet en omgång och dom tyckte att eftersom hans...
Svar
17
· Visningar
4 001
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Jahapp, jag var lycklig när jag hittade mina vinterkängor från Merrell. Stabila, vattentäta och extremt bekväma. Nu är det tyvärr för... 2
Svar
26
· Visningar
1 772
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Behöver lite tips! Blev med Ford Focus (03:a) i helgen och behöver tips på hundbur. Vill självklart ha en krocktestad och skrammelfri... 2
Svar
21
· Visningar
2 909
Övr. Hund Hej. Behöver lite tips och råd hur man ska lära hunden att sluta tjuva grejer hemma. :cool: Vi fick igår hem en 5 årig samojed tik... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 520
·
Hundhälsa Finns det någonstans i landet dessa hundrastgårdar fungerar problemfritt? Jag är i två olika städer och har enstaka gånger varit i...
Svar
13
· Visningar
1 433
·
Hundavel & Ras Inför SBKs Kongress 2015 ligger ett förslag från Förbundsstyrelsen som heter "Revidering av bestämmelser för mentalbeskrivning av hund...
Svar
10
· Visningar
2 128
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Hur ofta klippe/slipar ni klor? Princess Diva driver mig till vansinne ... jag skulle behova klippa hennes klor tva ganger i veckan ... 2
Svar
24
· Visningar
5 437
Senast: NotlikeI
·
Övr. Hund Jag träffade en väns 8månadersvalp förra veckan. Trevlig hund, men det visar sig att hon har ett rejält resursförsvar mot andra hundar...
Svar
5
· Visningar
867
Övr. Hund Efter att ha kämpat länge med att lära tollaren stå från sittande, för rallylydnadens skull, blev det helt plötsligt enkelt när jag kom...
Svar
7
· Visningar
859
Senast: Emminsky
·
Hundhälsa Vad säger uppfödarna/de kunniga här? Har ni haft hundar ni röntgat om och fått annorlunda resultat? Har ni haft hundar med C/D/E-höfter...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: mazariin
·
Hundhälsa Vilket är det bästa torrfodret till en dvärgschnauzer som behöver gå ner i vikt och sedan hålla den vikten hyfsat bra. Jag är i...
Svar
8
· Visningar
2 683
Senast: Kibani
·
Övr. Hund Har någon av er varit med om att en tik påbörjat löp (med blod) och avbryta det (på grund av stress/annat) för att sedan påbörja igen...
Svar
10
· Visningar
2 684
Senast: Lizans
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hund som väldigt lätt får svamp mellan trampdynorna, brukar använda cortimyk så blir det snabbt bra. Men nu funderar... 2
Svar
20
· Visningar
9 524
Senast: marsve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna