Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Q
Träning Jag har problem med en islänning för när man ska kratsa hovarna försöker han lägga sig ner! Han är bara 3 år så jag förstår att han...
Svar
5
· Visningar
1 144
Senast: honung
·
Träning Jag ser allt som oftast att det kommer inlägg där man vill lära sin häst att göra olika trick, som att stegra och så vidare. Jag vill...
2
Svar
29
· Visningar
4 205
Träning Har transporttränat min häst nu ett tag och har nu kommit till det stadiet att han mer än gärna går in och ställer sig i transporten men...
2
Svar
33
· Visningar
2 687
Senast: Gumman
·
E
Träning Någon som kan beskriva en sån eller visa en bild på en sån?
Svar
14
· Visningar
13 438
Senast: fio
·
T
Träning Ja det är ju det minsta man kan säga....min häst är nog den fegaste lilla krake som npån gång gått i ett par järnskor.I skritten går det...
Svar
16
· Visningar
3 176
H
Träning Jag har en ettåring som jag ska börja tömköra. Tyvärr har jag ingen som kan hjälpa mig så jag måste försöka klara mig själv på ett eller...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: svea
·
K
Träning jag ska försöka lära min häst att gå över presenningar. han kan titta påden,medans jag häller sand på den osv, men han vägrar nudda den...
2
Svar
20
· Visningar
2 523
Senast: ecssory
·
B
Träning :banana:Hej ! Jag har ett problem :(min häst står inte stilla. Han går omkring i boxen när jag ska rykta,han tycker inte om att stå...
Svar
4
· Visningar
1 220
Senast: humlan
·
P
Träning Jag delar en ung ponny med syster som är 13½år. Min första häst Provecia har skrämt mej. Han har skenat tre gånger,kasta av mej 3...
Svar
14
· Visningar
3 252
Senast: palle
·
J
Träning Jag har en häst som inte blivit hanterad senaste 5 åren, och har problem med att binda upp honom i stallet. Han vill inte alls stå still...
Svar
7
· Visningar
1 113
Senast: josse_horses16
·
Träning Jag har köpt en 6-åring, haft henne i 5 månader. Hon fick hovspricka i somras därför har jag inte kunnat rida så mycket. Hon är däremot...
Svar
2
· Visningar
963
Senast: Calazirya
·
Träning Jag har köpt en 6-åring, haft henne i 5 månader. Hon fick hovspricka i somras därför har jag inte kunnat rida så mycket. Hon är däremot...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: Dainty
·
B
Träning Har nyss skaffat medryttarhäst som jag sköter om och rider 2-3 dagar i veckan. Först när jag började var hästen huvudskygg (ej mot...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Dainty
·
P
Träning Vad på ridskolan där min kompis jobbade idag, och medan jag väntade på att hon skulle fodra färdigt gick jag ner till ridhuset för att...
Svar
7
· Visningar
1 818
Senast: Xeline
·
B
Träning Jag har ett ardennerföl på 5 månader, jätte söt och go. :love: Men hon går ut ur hagen. :mad: Hade henne i en hage med 2 trådar först...
Svar
12
· Visningar
1 441
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Träning Vet inte var den här tråden ska ligga så flytta den om den ligger fel! Om en häst blir triangelmärkt kan den då inte bli fullt frisk...
Svar
4
· Visningar
1 024
Senast: IvoryTower
·
Z
Träning Jag har ett litet problem med en unghäst i stallet. Det är så att när jag skall ta in min häst (L) från hagen och jag måste gå efter...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: Dainty
·
S
Träning Hur kort binder ni i transporten? Har transportgrimskaft från mittöglan på bommen upp i den andra öglan på bommen och sen till grimman...
Svar
6
· Visningar
1 433
Senast: fejko
·
H
Träning Jag har blivit medryttare på en häst i ett litet stall om 4:a boxar. Ägaren till min medryttarhäst har 2 hästar, men ena är skadad. Det...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 644
Senast: Gumman
·
B
Träning Kan man ha hästar hur som helst eller? Brukar ofta passera förbi ett stall där dom har sina 3 hästar i en liten hage ca 20 X 20 meter...
Svar
4
· Visningar
1 297
Senast: shampiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp