Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Pa den lilla ridskolan dar jag gar tilldelas jag ofta ett sto som nyper ordentligt om hon kommer at nar jag ska sitta upp, hur blir man...
Svar
7
· Visningar
1 304
Senast: Horsewhisperer
·
K
Träning Hej! Jag sköter två shettisar. En av dem är väldigt jobbig att leda ut i naturen då han drar sig till gräset hela tiden. jag har försökt...
2
Svar
24
· Visningar
2 180
Senast: blåvinge
·
Träning ..hur gör ni när ni ska träna den ena? Eller om man ska åka på tävling med den den ena vilket ju ofta innebär att man bli borta större...
Svar
15
· Visningar
1 573
Senast: caradan
·
K
Träning min lilla häst är jätteduktig på det mesta, stannar när jag stannar, även om andra lockar på honom,följer efter osv. men jag har...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Kassiopeja
·
R
Träning Har en unghäst i stallet som är otroligt bakskygg, vid hantering men mest av allt vid ridning. Kommer man lite i bakvikt tex. vid...
Svar
8
· Visningar
8 066
Senast: Milosari
·
S
Träning Ja hanteringsmässigt alltså?
2
Svar
20
· Visningar
1 881
Senast: Salandge
·
L
Ridning Ska göra en historisk uppsats om Akademisk ridkonst, jag behöver HISTORISKA böcker om just Akademisk ridkonst, alltså inte hur man...
2
Svar
26
· Visningar
4 463
Senast: Lena_B
·
B
Träning Var ute o red allt gick jättebra tills vi kom till en lite större vattenpöl som jag ville gå genom men det ville inte hästen, han...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Gumman
·
Ridning Ser att en tråd redan finns aktuell men jag skulle gärna vilja ha tips på böcker som innehåller särskilt mycket av övningar...hur man...
Svar
6
· Visningar
1 494
Senast: Zora
·
S
Träning blir ibland lite trött på det här men nu måste jag ta en allvarlig funderare då det snart är isigt och halkigt ute och broddtider. har...
Svar
14
· Visningar
1 461
Senast: Moncan
·
C
Träning Hej! Ni som knyter egna repgrimmor; går det bra att använda sådana rep som bergsklättrare använder sig av? Dessa finns ju i flera...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: Elric
·
S
Träning Någon som provat såna halvdörrrar bak som Läckösläpet har som alternativ till bommar bak? Tänkte till minsta ponnyn som kommer under...
Svar
7
· Visningar
1 355
Senast: Pelle_P
·
T
Träning Hejsan alla där ute,jag har nu tagit mitt förnufft till fånga och betsämmt mig för att börja med NH.Anledningen till detta är att jag...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: joo
·
A
Träning Nu gick det ju så bra, hade lyckats få på pållen helt med en havrehink. :D Och så trampade han snett på utvägen, :o trillade av rampen...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: Spirelli
·
C
Träning Hej!! Jag har en hannoveran på 5 år. världens snällaste o goaste att ha o göra med. men på den senaste tiden så har hon blivit väldigt...
Svar
9
· Visningar
1 253
Senast: Ia4
·
M
Träning Vilka har sina hästar dygnet om fortfarande?
2 3
Svar
58
· Visningar
3 346
Senast: Tingeling85
·
Träning Idag gick en av stallets hästar omkull i hagen, bröt benet och avlivades av nödslakt. Händelsen föregicks av att hästens hagkompis...
2
Svar
32
· Visningar
3 796
Senast: Grana
·
J
Träning Hejsan! Min häst älskar att lära sig nya trick och konster! Undrar om någon har ett tips på vad man kan lräa dem? Eller en bra sida...
Svar
17
· Visningar
2 824
Senast: TIGERHEART
·
B
Träning Viktbärande? Att den klarar hög vikt i förhållande till sin storlek eller?..... :crazy:
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: TIGERHEART
·
P
Träning Vi flyttade till Frankrike för ca.3 år sen, men jag har kvar mina två hästar i Finland. Det är så att vi håller på och köper en tomt...
Svar
2
· Visningar
1 187
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp