Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag har nyligen skaffat ny häst. En super snäll läromästare. Men han är så "tittig" och jag har väldiga problem så fort jag ska rida... 2
Svar
38
· Visningar
4 058
Senast: hodde
·
J
Träning Foffe är lite nervig av sig, och vi ska snart börja rida in honom. Han är otroligt känslig för vad som händer framför, bakom och bredvid...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: kajsakajsa
·
C
Träning jag HAR INGEN ANING om denna blev rätt placerad, men nån får väl flytta den om det blev fel. Nu är det så här att jag (och mina...
Svar
11
· Visningar
1 627
Senast: CloudBerry
·
G
Träning Ja, vad menar ni med busridning? Gör ni det ibland, varför isf? Har hört att endel är helt emot det, medans vissa gör det jämt när... 2
Svar
26
· Visningar
2 541
Senast: Chima
·
G
Träning För ett år sedan blev jag hästlös och gick mest och tråkade runt. Efter ett tag frågade en jag känner om jag ville rida hennes häst en... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 373
Senast: Gliss
·
Träning Ville bara tacka alla som skrev i min tråd om min knäppa kuse.. Jag gjorde ett val, inte för att jag inte var villig att lägga ner... 2
Svar
20
· Visningar
2 515
Senast: _SussiiiE_
·
A
Träning Har en kbltravare som är under omskolning. Vi tränar halter och igångsättningar, flyttar fram och bakdel, och skänkelvikningar. Rider...
Svar
13
· Visningar
1 178
Senast: zillax89
·
Träning Har ett lite motsatt problem än de andra trådarna om svårfångade hästar. Vår häst är superlätt att hämta i hagen. Han travar t.o.m. mot...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: gamila
·
N
Träning Hej alla, jag började rida i vuxen ålder och har hållit på i 1 1/2 år nu. Rider regelbundet på ridskola, en gång i veckan plus en del... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 298
Senast: Nashua
·
G
Träning Jag har nu fått låna ett 6:årigt sto. Hon kan bara "grunderna" i dressyr. Skritt trav o galopp, halt och böjda spår. Undrade om någon...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: gullebarn
·
T
Träning Jag har nu flyttat upp min häst på sommarbete hem till min mamma. En annan häst från stallet följde med och dessa två har nu blivit...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: tuffer
·
M
Träning Hej ! Jag skulle behöva tips på olika övningar man kan göra från marken. Hästen i sig har haft ont i ryggen ett bra tag (några...
Svar
9
· Visningar
771
Senast: ang
·
Träning Så här är det. Min häst väldigt pigg och ganska stark ute i skogen. När jag och min stallkompis red igår gav jag upp och skrittade på...
Svar
15
· Visningar
1 256
Senast: IrishDraft
·
M
Träning Jag har lite samma problem med min (som trådskaparen i tråden"snart ger jag upp" har), min häst har ändå varit jättetrygg och duktig att...
Svar
17
· Visningar
1 077
Senast: supergladis
·
P
Träning Vet inte om denna fråga ligger i rätt forum men jag antar det. Det är så att när jag rider, blir jag ibland så himla trött i armarna...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: Bill
·
Träning Min nya häst har nerverna utanpå kroppen kan man säga:D Så jag tänkte jobba en del med förtroende och så nu närmaste tiden. Igår var vi...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: Orzon
·
C
Träning Har en pigg & vaken arabkille som har en underbar & framåt trav & galopp, som man lätt kan växla tempot på, men skritten den går lite...
Svar
2
· Visningar
674
Senast: korsningsponny
·
E
Träning Med att rida när man precis hämtat hem en ny häst? 2 3
Svar
51
· Visningar
3 867
Senast: Gliss
·
M
Träning jag har en liten bebishäst. han är 5 år, men tyvärr har hans utbildning av olika anledningar gått lite trögt. han kan rida tagen...
Svar
7
· Visningar
772
Senast: ridtravare
·
A
  • Låst
Träning Hej! Känner någon till om det finns någon grupp eller tränare som är bra med ridtravare i norra stockholm - södra uppsala? Min gamla...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Salasolen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka