Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag drar hela historien kort. Brasse har varit världens snällaste häst i transporten. Man har inte ens märkt av honom. Förra vintern...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: antiloop8
·
E
Ridning Börjar med att berätta att mitt fullblodsto fick kotledsinflammation i början av april. Blev sprutad med kortison i lederna och är nu...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: ridtravare
·
Träning Om du red på en häst (ute eller inhägnat) som drog iväg i galoppen, skulle du höja eller sänka handen för att få stopp på den? Varför... 2
Svar
26
· Visningar
2 838
Senast: Docka-93
·
Träning Har ett sto på 6 år som har varit väldigt svår att lasta, eller ja, hennes lastning svårigheter har skiftat i perioder, en period gick...
Svar
8
· Visningar
953
Senast: Messy
·
D
Träning Sålde en mycket fin D-ponny för ett par år sedan. Ponnyn hade deb. LA i hoppning med bra resultat samt hade ganska många placeringar i...
Svar
9
· Visningar
1 355
Senast: caos
·
Träning Till stallet kom för ca en månad sen en nykastrerad kille på sju år. Han har alltså varit hingst och är inte så van vid sällskap, och är...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: danilo
·
L
Träning Ni som både har häst och hund hur gör ni med ridningen? Låter ni hunden följa med er när ni rider ut? Har ni i så fall tränat hunden på... 2
Svar
25
· Visningar
2 191
Senast: Kringlan
·
E
Träning Hejsan! Jag har en medryttar häst som är väldigt känslig på skänklarna. Vad ska jag tänka på? ex. När jag ska fatta galop m.m.? Har...
Svar
2
· Visningar
951
Senast: thyrniròs
·
C
Träning Vad tycker ni om Parelli? Jag har nu jobbat i ett stall dar det tranas mycket efter Parelli. Jag har ocksa fatt erbjudan att aka ner...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: CaliforniaSwed
·
L
Träning Hjälp mig! Jag bor på några öar där det finns kanske 5 isisar, och det vill inte jag rida. Visst, de kanske är jätteduktiga etc, men...
Svar
2
· Visningar
2 060
Senast: grimur
·
Träning Jag blir snart knäpp på min unghäst! Varje gång jag ska kratsa hovarna på henne så försöker hon lägga sin ner. Bara på framhovarna, hon...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: Tussilago
·
N
Träning Carrotstick är det som en "längre" arm eller vad? har inte förstått det...:S ska på nh kurs snart å tänker komma igång på allvar å träna...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Träning En häst på ridskolan är rädd när regnet smattrar på ridhustaket. Bomull i öronen brukar hjälpa, men hur långt in ska man sätta...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: mirage_
·
A
Träning När allt förarbete är klart och man suttit på hästen för första gången, vad gör ni då? Hur ofta rider ni? Hur länge varje gång? Hur...
Svar
7
· Visningar
1 311
Senast: Panikie
·
Träning Jag har en 1-årshingst som är hur snäll och go som helst. Har alltid varit kolugn det enda som har varit lite krångel med är att bli...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Jappeloup
·
Träning Vad brukar ni göra när ni tömkör? Några speciella skojiga övningar som är nyttiga som ni vill tipsa om?
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: evis
·
Träning ;) Jag har ridit igång min häst sedan påsk och det går bra MEN När vi rider ut och när vi tränar i padocken så slår hon tjurigt med...
Svar
15
· Visningar
1 152
Senast: mysko
·
M
Träning Hejsan!!Vet inte om jag lägger den här tråden rätt nu, men jag chansar. Tänkte höra om man kan få en häst som är lite trög och seg att...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: marina w
·
P
Träning Min häst har på senare tid blivit svårlastad. Hon är så otroligt smart så jag blir galen vid lastning. Transporten är hon inte ett dugg...
Svar
13
· Visningar
1 251
Senast: tossan
·
Träning hej! :D jag har en travare (en riktig arbetsnarkoman) som har stått typ hela vintern. nu på senare halvan har jag ridit han ibland... 2
Svar
38
· Visningar
2 463
Senast: Netted
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka