Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning När jag rider i paddocken, så blir jag tokig på min häst . Och det är inte bara ibland, det är varenda gång ! Jämt när man travar så...
Svar
16
· Visningar
1 303
Senast: Cilla
·
Träning Nu är det lite mer än tre veckor sen jag bytte stall och hästen jag har är ett 9 årigt sto. Hon gick i egen hage första veckan...
Svar
18
· Visningar
1 160
Senast: Vimsan
·
Träning Rider en 6 åring ibland på ridskolan. Underbar häst och jättefin och rida. Men han vinglar in mot mitten i traven. Försöker hålla...
Svar
4
· Visningar
948
B
Träning Har två ridtravare , Xena o Yrrol, som jag håller på och omskolar nu, den ena ska säljas och den andra ska jag ha kvar. Och som dom...
Svar
7
· Visningar
888
Träning för orutinerad häst vill jag ha:) han är inriden men inte utbildad för fem öre. Så tips på bra övningar för att bygga upp honom och...
Svar
6
· Visningar
2 747
M
Träning Ida när jag var och kollade på dressyrgruppen på den lokala ridskolan fick 2 av ryttarna i uppgift av ridläraren att hålla i...
Svar
14
· Visningar
1 376
Senast: Everloving
·
L
Träning Jo, jag kan ganska mycket om ridning. Men vad är det viktigaste när man har egen häst? Allt från hantering och utbildning till mat och...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: bigganl
·
Träning Jag har diskuterat lite med min stallkompis som även hon är en Bukeist. Vi har lite olika syn på det här med täcka och inte täcka... 2
Svar
21
· Visningar
1 837
Senast: bigganl
·
H
Träning Jag har en häst som är importerad för ca 1 månad sen, han är super trevlig att rida o mycket snäll. problemet är o sitta upp, han bara...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: åsnan
·
E
Träning Vet inte om tråden ligger rätt... Jag har en medryttarhäst, och idag fick jag reda på att hon betäckts och väntar föl. Ägaren hade...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: Emmaaaaa_
·
F
Träning Läste informationen om 3-årschampionatet på Flyinge i Oktober och om jag har förstått rätt så rids inte hopphästarna alls utan bara...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: Beccizz
·
M
Träning [HeY] Nu är det såhär att min ponny (sto) är väldigt bestämd av sig,det verkar nästan som att hon inte vill lyssna på oss människor...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Kluns
·
Träning Min kompis sa häromdagen att när hästen skummar grönt skum ur munnen så är den spänd i käken eller något sånt. Alltså att den typ kväver... 2
Svar
37
· Visningar
2 671
Senast: Bill
·
A
Träning Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden, men jag försöker väll med här. Någon moderator får väll flytta på den i annat...
Svar
8
· Visningar
1 506
Senast: Angely
·
Träning Jag rider en ny stjarna ;) nu, en trearing. Jag rider nan gang i veckan, har ingen aning om hur han gar resten av tiden (kan inte prata...
Svar
10
· Visningar
900
Senast: Amelique
·
Träning Springer i från jobb... vad gör ni då? hästen i fråga är kollad Ua av vet.tänderna fixade för någon månad sedan.Utrustningen... 2
Svar
28
· Visningar
2 109
Senast: Gwaeron
·
A
Träning när hästen skummar i munnen , vart har den jobbat då ?:confused: 4 5 6
Svar
115
· Visningar
11 733
Senast: TheDot
·
E
Träning Håller på och skolar om min ridtravare för fullt nu, eller skolar om, hon är endast riden dom senaste 5 åren men nu är det lite...
Svar
3
· Visningar
882
Senast: Eem
·
A
Träning Vad ska man göra när hästen vänder sig om och vill gå tillbaka hem igen om man är påväg ut på en ridtur och den kickar av en så fort man...
Svar
10
· Visningar
2 871
Senast: Arsozah
·
Träning Har lastat och åkt iväg med min häst massa gånger. Ibland har han tvekat lite med att gå in i transporten men det har räckt att nån...
Svar
8
· Visningar
767
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka