Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu har jag en hel drös med frågor som jag uppskattar svar på! :bow: Jag har hört ordet "konsekvent" alldeles för många gånger nu och...
Svar
8
· Visningar
1 266
Senast: Barnardo
·
Ridning Jag har sett några barockryttare i en märklig (enligt mig) sits. Man sitter/står framåtlutad och guppar i stigbyglarna. :bump: Ser... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 779
Senast: true_blue
·
S
Ridning Är det fler än Svea som arbetar sina shettisar vid hand/på långa tyglar? Någon gång när allt har ordnat upp sig och en gård är...
Svar
12
· Visningar
1 526
Senast: Spider84
·
B
Träning Hej alla ni som har varmblod. Jag är 176 cm hög , väger ca 70 kg. Stoet som jag ev ska ta på foder är 154 ca, väldigt nätt. Grovnar dock...
Svar
6
· Visningar
2 069
Senast: Johanna_Agge
·
J
Ridning Ursækta kan inte så mycket om barock. Går barock ridning ut på att man ska rida sin hæst med sporrar och stångbett? Jag såg galan i...
Svar
7
· Visningar
1 230
Senast: svea
·
P
Ridning Jo...nu har jag varit på kurs...och tycker att det här med akademisk ridning verkar vara en grej som passar mig och min femåriga...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: aker
·
Träning Nu behöver jag verkligen hjälp! Min häst håller på att knäcka mig psykiskt, tror jag... Nä, men jag har ett problem som jag inte vet...
Svar
18
· Visningar
1 187
Senast: pinky
·
J
Träning Jag funderar på om det är ett "krav" att longera sin häst för att få den att jobba på ett sunt sätt och hålla länge samt utveckla en bra...
Svar
6
· Visningar
985
Senast: bengall
·
P
Ridning Läser just i en artikel i Hästfynd om Julio Borba, beridare vid Portugisiska Ridskolan. Han säger så här: - Jag rider enligt Bauchers... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 147
Senast: true_blue
·
Ridning Rider en 12årig D-ponny som större delen av sitt liv har varit skogsmulle och bara gått dressyr för "husbehov". Vårat största problem...
Svar
6
· Visningar
1 002
Senast: Spider84
·
Träning Jag har en valack på 160 cm modell grövre, han är jättesnäll men är ganska ouppfostrad då han gått på lösdrift i flera år och inte...
Svar
15
· Visningar
1 315
Senast: QuickStar
·
M
Träning Jag har min ett års hingst som jag är på väg att släppa på hingst bete till sommaren, dock är jag lite orolig över honom. Han är en...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: prince77
·
S
Träning rider en häst som har svårt med sin balans i galloppen.finns det några spec övningar som kan bättra på det?? kan det vara något som jag...
Svar
7
· Visningar
1 095
C
Träning Finns det någon/några som kan hjälpa mig med tips och råd? Jag flyttade till Etiopien i januari i år med min familj. Jag köpte en häst... 2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: theresa
·
P
Träning Något tips på vad jag och min häst ska hitta på..? Vi har nämligen lite svårt för att bestämma vem av oss som ska bestämma, och det är...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: Guatemala
·
A
Ridning Igår när jag red fick jag en sån där superupplevelse! Pållen blev vid ett par tillfällen fullständigt totalt ridbar! Ryggen kom upp och...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: strega
·
Träning Hur gör ni när ni kör shettis i transporten? Bommen på min är hög även på lägsta läget och jag vill inte knyta där i för om jag gör det...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: prince77
·
Träning lodräta sitsen- skänklarna, \"knäslut\"? knäslut sägs ju vara "ute" och i sverige hörde jag alltid ridlärarna på ridskolan säga att man...
Svar
12
· Visningar
3 546
Senast: lizan
·
K
Träning Tja….Det var väl ingen stilstudie i NH hela vägen fram precis men vi klarade det iallafall. Årets mål är genomfört. Att lasta...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: martha
·
Ridning Hmm.. Enda jag hört om arbete från marken är av Svea och Spider här.. Som någon kanske vet så är min häst förl iten för mig att rida...
Svar
15
· Visningar
1 390
Senast: lill_flesky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka