Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Jag är lycklig! Hästen kommer på måndag! Men då vill jag ju att allt bli rätt! Så då tänkte jag höra med er vad ni tycker man ska göra...
Svar
11
· Visningar
1 082
Senast: sante
·
T
Träning Svårt med \"stadig hand\" Hej! Är det någon som har bra tips på hur man kan bli stadigare/mjukare/följsammare på handen? Jag som...
Svar
10
· Visningar
3 571
Senast: tjenixen
·
D
Träning Hej alla! Ibland tycker jag det känns lite motigt att rida, känner mig lite omotiverad vissa delar av året. Jag tävlar inte, så jag har...
Svar
16
· Visningar
3 466
Senast: soffie
·
Träning Jag har haft en NH-tränare hemma för två år sedan då pållan var helt omöjlig att hantera. Han var väldigt duktig och utan honom hade vi...
Svar
4
· Visningar
1 820
Senast: mian1
·
S
Ridning Jag har planer på att köpa en Kallblodstravare till Barockridning och avel ( ett sto alltså). Men nu har jag hört att sto är svåra att...
2
Svar
36
· Visningar
2 838
Senast: Spider84
·
E
Ridning Vad menas med att hästen \"skjuter över\" ryttaren? Har en fundering angående en träning jag var på i helgen. Jag har ibland känt att...
Svar
6
· Visningar
2 787
Senast: svea
·
F
Ridning Nu har jag fixat till svinget i ryggen och bakbenen svingar långt under till tyngdpunkten och sökningen framåt neråt är fantastisk och...
2
Svar
30
· Visningar
2 835
Senast: fio
·
L
Träning Jag vet inte om det finns någon liknande tråd, men jag kunde inte hitta någon. Om så är fallet, blir jag gärna förvisad till denna...
Svar
9
· Visningar
1 553
Senast: Pettsson
·
M
Träning Tänkte fråga runt lite här och höra era åsikter angående att ha brodden iskruvade under hela den "halkiga" delen av året, eller om det...
2
Svar
25
· Visningar
1 836
Senast: malumbub
·
Träning Jag har två 3 års hingstar. Den ena är helt underbar och lätthanterlig osv. Han nafsas ju iof ibland. Den andra är ett riktigt...
Svar
9
· Visningar
934
T
Träning Nu får jag snart magsår av allt grubblande och oroande och jag tror inte att jag kommer klara detta själv. Dock vet jag inte vart jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 424
Senast: Daydream
·
O
Träning egentligen en luddig fråga, det går ju inte bara att få en häst att lita på en bara sådär... men har ni några tips på övningar eller hur...
Svar
2
· Visningar
4 235
Senast: Kokopelli
·
J
Träning Jag har ett problem. Ska börja sköta en häst på 4år, problemet är att hon inte står still när man sitter upp. Så fort man får foten i...
Svar
17
· Visningar
1 610
Senast: mystar
·
D
Träning Gör jag fel när jag \"ger upp\"? Hur ska jag hälpa min rädda häst? Den långa och mysiga ridturen jag hade tänkt att ta blev istället...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: denjo
·
H
Träning när släpper ni ut era unghästar på bete nu i vår? :banana:
Svar
10
· Visningar
904
Senast: hästmyran
·
Ridning Känner ni till radioprogrammet "Spanarna" på P3? Det här är lite av en spaning, inget fakta utan mer bara något jag tycker mig ha...
2
Svar
34
· Visningar
2 680
Senast: HannaZ
·
Träning Jag blir lite förbryllad över min häst beteénde när det gäller andra grabbar. När M kom till mig var han hingst och galen, då fanns...
Svar
15
· Visningar
1 373
Senast: Kratus
·
Träning Vi har problem med vår åring.Han har efter en skada ordinerats boxvila i tre veckor ,men nu när han äntligen får gå ut igen vill han...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: skjona
·
S
Träning Jag har en tid gått i hästköpartankar. Först var jag helt inställd på att ta en häst på foder för senara köp, men har med månaderna...
Svar
17
· Visningar
1 480
Senast: Jarrah
·
P
Träning Jag har inte transporterat mitt varmblod på drygt 4 år och då var det bara en sträcka på 10 minuter. Innan dess har han inte...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Lalle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp