Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min häst står och studsar och slår i transporten.. vilket ju är ganska jobbit! Nu har hon slagit "sönder" hasen ( ser ut som hon svalt...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 316
L
Träning Jag behöver tips för att vänja min 1,5 åriga hingst med bett, hade stigbett på honom ett tag pga att han var jobbig att leda till hagen...
Svar
13
· Visningar
1 021
Senast: Totinona
·
L
Träning Hur blir era hästar att rida när det är dåligt väder? T ex om det regnar och blåser kraftigt? Ger ni er ut och rider ändå eller hoppar...
2
Svar
36
· Visningar
2 913
Senast: Yrja
·
M
Träning Jag behöver lite råd. Det är så här, att till sommaren ska jag ta över en häst på foder. Hästen ifråga är en hingst, 4 år gammal. Han är...
Svar
8
· Visningar
1 312
Senast: Nafayette
·
T
Träning Hämtade en vbl valack för två veckor sedan, har nu funderat på att ta bort honom då han är rädd för ALLT! och jag menar då inte bara när...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 646
Senast: beapea
·
Träning Jag håller ju på med en häst o han bockar jämt!!! d spelar ingen roll om man e i paddocken lr om man e ute... va ska jag göra? ska jag...
Svar
19
· Visningar
1 762
Träning Jag satt och läste på hingst tråden och började fundera på ett väldigt om tvistat ämne. Hur leder vi igenntligenvåra hästar? Det här...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 106
Senast: martha
·
T
Träning Hur ska man få in och ut hästen ur en transport?? :confused: :confused:
Svar
6
· Visningar
880
Träning Jag har ett tag nu fått rida dressyrarbete, så gott det går, på grusvägarna eftersom banan är isig. Men igår satte jag mig och red ett...
Svar
9
· Visningar
1 262
Senast: alice
·
M
Träning Vad för olika knep har ni för att få en travare att galoppera. Hästen jag tänker på är mkt travsäker och har fattat galopp en gång...
Svar
8
· Visningar
1 117
Senast: daysi
·
L
Träning nu vet jag inte vad jag ska göra längre. min häst är som ett MONSTER när man borstar honom före ridning och när man kommer med sadeln är...
Svar
19
· Visningar
1 248
Senast: kopur
·
L
Träning Har 3 ponnyer. 2 valacker och ett sto. Valackerna är jättesnälla och lätthanterliga, men stoet blir bara krångligare och krångligare...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: Zommergluckchen
·
A
Träning Nu behöver jag tips! Jag kan en hel del om NH (Har tagit "lektioner" under drygt ett års tid, även om det var några år sedan, och...
Svar
14
· Visningar
2 249
Senast: Elisabethh
·
M
Träning Problem med pigg häst vid \"hög\" luft!! Hur klarar ni andra av era häst när det blir soligt, kallt och hög luft?? Tänkte på er mer i...
2
Svar
34
· Visningar
2 209
Senast: madekl
·
U
Ridning Jag skulle gärna vilja veta vad ni som har lite koll har hört eller upplevt om BB-sadeln - i negativ bemärkelse! Jag menar så här: Jag...
2
Svar
30
· Visningar
4 052
M
Ridning Om man ska köpa kapson, vilken är då att föredra? Den som är fast eller den typ cykelkedjan?
Svar
13
· Visningar
2 596
Ridning Rider just nu med en remontgrimma med tyglar i ringarna och har funderat på hur "betslet" egentligen ska vara utformat för att ge bäst...
Svar
18
· Visningar
1 742
Senast: Spider84
·
Träning Pållen är förövrigt väldigt uppmärksam på mina signaler och lyssnar bra på vad jag försöker säga. Men, när jag är ute och går tar han...
Svar
10
· Visningar
850
Senast: sante
·
P
Träning Jag är lycklig! Hästen kommer på måndag! Men då vill jag ju att allt bli rätt! Så då tänkte jag höra med er vad ni tycker man ska göra...
Svar
11
· Visningar
1 081
Senast: sante
·
T
Träning Svårt med \"stadig hand\" Hej! Är det någon som har bra tips på hur man kan bli stadigare/mjukare/följsammare på handen? Jag som...
Svar
10
· Visningar
3 571
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp