Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag har en tid gått i hästköpartankar. Först var jag helt inställd på att ta en häst på foder för senara köp, men har med månaderna...
Svar
17
· Visningar
1 480
Senast: Jarrah
·
P
Träning Jag har inte transporterat mitt varmblod på drygt 4 år och då var det bara en sträcka på 10 minuter. Innan dess har han inte...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: Lalle
·
Träning Är det någon som brukar ha det? Ska åka ca 5 km och det är så jobbigt att sadla en häst som inte kan stå still. Funderar på tränset...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 022
Senast: sova
·
R
Träning Hon \"trampar ner mig\" när hon blir rädd hur gör ja för att mitt sto inte ska "trampa ner mig" :mad: när hon blir lite nervös...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Snorpan
·
Ridning Spider skrev i en annan tråd: "Det är rätt stor skillnad. I en engelsk sadel sitter man "alltid" i belastning sits, vilket inte är...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 602
Senast: beagle
·
Träning till tex irland? är det möjligt? dyrt besvärligt? hur har ni gjort, ni som flyttar runt... :confused:
Svar
1
· Visningar
648
Senast: angelaL
·
F
Träning Hej, vad innebär ett 3-årstest, vad skall hästen kunna och visa upp??
Svar
5
· Visningar
854
Senast: selmaH
·
Ridning ja, vid vilken anser ni att det är okej att börja lära in hjälperna, skolorna och sådant? (från marken självklart!!!) tacksam för svar...
Svar
17
· Visningar
1 675
Senast: Gast
·
B
Ridning läste just detta i en annan tråd; "Hur får jag ryggmuskler på hästen som VÄGRAR GÅ I FORM (Obs! Tar gärna diskússionen om varför han...
Svar
9
· Visningar
1 292
A
Träning Mitt 10-åriga tori-sto har lagt till med en ful ovana. När man lägger sadel eller täcke på hennes rygg så visar hon sura miner och biter...
Svar
3
· Visningar
811
Ridning Kallblodstravaren är ju en \"ridhäst i världsklass\" enligt... Bent Branderup, som är en av de ledande proffsen i Europa (vad jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 614
Träning Någon mer än jag som har en häst som sover middag? PÅ stället där han stog innan så gjorde han det hela vintern och våren... :D De...
Svar
17
· Visningar
1 338
Ridning funderar nu på att köpa en unghäst av rasen ardenner. lilla tjejen är beräknad att bli kring 160 och väga runt 800 kg. tänkte på arnaud...
Svar
9
· Visningar
1 704
Senast: tuaphua
·
B
Träning Vet inte vad jag ska göra med min lilla häst. Jag köpte honom i sommras av stället där jag jobbade på. Jag red honom hela sommaren, sen...
2
Svar
26
· Visningar
2 542
Senast: Issa
·
O
Träning Hur mycket kan man låta hästen bestämma och ta för sig? Tex. när jag rider ut och skrittar så är det helt okey om hästen till exempel...
Svar
6
· Visningar
1 559
Senast: gulan
·
E
Träning Någon som har något tips om vad man kan göra då hästen vägrar gå? Min ridponny vill inte gå förbi vissa saker när jag rider utan spö som...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: angelaL
·
A
Träning Hur tidigt börjar ni lastträna era åringar??
Svar
5
· Visningar
919
Senast: ako
·
Träning Dansa med hästar eller hästarnas budskap ??
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: Tinderpunk
·
Träning Min häst går på lösdrift tillsammans med (just nu) 8 andra hästar. Flocken består av: 4 hingstar, fyller 2 till våren 1 valack, 11-12...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: psychogrrl
·
P
Träning Jag undrar om det finns nåågon :confused: här som vill hjälpa mig med en liten sak. Mitt projektarbete, som inte ens är halvfärdigt (...
Svar
1
· Visningar
957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp