Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Bukefalos 30 år!

Filtrera med prefix:

C
Träning Hej! Ni som knyter egna repgrimmor; går det bra att använda sådana rep som bergsklättrare använder sig av? Dessa finns ju i flera...
Svar
1
· Visningar
1 251
Senast: Elric
·
S
Träning Någon som provat såna halvdörrrar bak som Läckösläpet har som alternativ till bommar bak? Tänkte till minsta ponnyn som kommer under...
Svar
7
· Visningar
1 571
Senast: Pelle_P
·
T
Träning Hejsan alla där ute,jag har nu tagit mitt förnufft till fånga och betsämmt mig för att börja med NH.Anledningen till detta är att jag...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: joo
·
A
Träning Nu gick det ju så bra, hade lyckats få på pållen helt med en havrehink. :D Och så trampade han snett på utvägen, :o trillade av rampen...
Svar
3
· Visningar
995
Senast: Spirelli
·
C
Träning Hej!! Jag har en hannoveran på 5 år. världens snällaste o goaste att ha o göra med. men på den senaste tiden så har hon blivit väldigt...
Svar
9
· Visningar
1 370
Senast: Ia4
·
M
Träning Vilka har sina hästar dygnet om fortfarande? 2 3
Svar
58
· Visningar
3 923
Senast: Tingeling85
·
Träning Idag gick en av stallets hästar omkull i hagen, bröt benet och avlivades av nödslakt. Händelsen föregicks av att hästens hagkompis... 2
Svar
32
· Visningar
4 202
Senast: Grana
·
J
Träning Hejsan! Min häst älskar att lära sig nya trick och konster! Undrar om någon har ett tips på vad man kan lräa dem? Eller en bra sida...
Svar
17
· Visningar
3 249
Senast: TIGERHEART
·
B
Träning Viktbärande? Att den klarar hög vikt i förhållande till sin storlek eller?..... :crazy:
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: TIGERHEART
·
P
Träning Vi flyttade till Frankrike för ca.3 år sen, men jag har kvar mina två hästar i Finland. Det är så att vi håller på och köper en tomt...
Svar
2
· Visningar
1 299
Senast: Ramona
·
T
Ridning Har ett nioårigt vbl sto aldrig tidigare riden eller körd. Helt orörd tills hon kom hit. Är riden sedan i januari i år. Väldigt känslig...
Svar
6
· Visningar
1 698
Senast: tirnanog
·
M
Träning Har någon en aning om transportpriserna för att transportera häst ifrån tyskland till sverige? Har köpt två hästar och vill försöka...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: psychogrrl
·
J
Ridning Min pålle behöver sättas igång och helst utan ryttare eftersom han har haft lite problem med ett framben (+ att jag väger ca. 10 kilo...
Svar
10
· Visningar
1 987
Senast: joneya
·
L
Träning Detta är en stor och viktig fråga för mig. Min pålle har jag hanterat enligt NH i ca ½ år och det går jättebra. Han är ganska osäker och...
Svar
13
· Visningar
2 889
Senast: Lindi
·
M
Träning Såg just en annons på en shettlandsponny som var 4 år och jätte snäll att rida!! Är det inte så att dom bör inte ridas in fören 5 års...
Svar
13
· Visningar
4 301
Senast: KaZa
·
F
Träning Pigg häst blir \"slö\" Jag har en häst sedan 4,5 år tillbaka. Han har alltid varit pigg och frammåt att rida. Nu den senaste tiden...
Svar
13
· Visningar
4 007
Senast: Cezzan
·
B
Träning Om man tar in en ponny från Irland som är slutmätt där. Måste den mätas om här i Sverige?
Svar
3
· Visningar
1 505
Senast: benjamin
·
T
Träning Flyttade min häst i går kväll, han är väldigt lugn o nästan "hemmastadd" så ajg funderar på att ta ut honom o rida lite på ett fält. Vad...
Svar
10
· Visningar
1 325
Senast: rat_girl_4ever
·
S
Träning Hur länge longerar ni? Ersätter ni longeringen med ridningen nångång? Hur många varv låter ni hästen springa och göra samma sak? *såg... 2
Svar
24
· Visningar
2 506
Senast: alisson
·
J
Träning ...känns det som iallafall... :( Mitt föl Zilver är helt hopplös! Det började vid insläppet idag. Jag har hästarna ute dygnet runt... 2
Svar
24
· Visningar
2 515
Senast: Arwyn
·

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur