Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Min dotter har nu ridit i ett par år och vi föräldrar börjar prata om att vi kanske ska prova. Jag har dock en höftprotes, är det någon...
Svar
1
· Visningar
1 120
Senast: Remix
·
U
Ridning Min ridtravare är väldigt pigg och känslig för skänkeln.Och speciellt i galoppen,då drar han gärna och skiter i vad jag vill.. Men hur...
Svar
12
· Visningar
1 273
Senast: unspection
·
Ridning När man tittar på olika annonser så finns det ju massor av folk som vill ha överpris för sina hästar.. Hur vet man vad hästen är värd...
Svar
11
· Visningar
3 725
Senast: IngelaH
·
I
Ridning Hejsan! Jag har noterat att min häst blir stel och lite känslig över ryggen när det regnat och varit rått ute. Hon ömmar inte över någon...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: WonkyDonkey01
·
K
Ridning Hem kom det sötaste fjordsto som finns, välutbildad men sååå felriden senaste åren. Efter kotknackare, ny utprovad sadel o otaliga...
Svar
17
· Visningar
1 929
Senast: koftena
·
Ridning Usch jag känner mig så otroligt dålig just nu, inget går bra. Känns som om min sits blir nästan värre och värre för varje dag, även om...
Svar
10
· Visningar
2 185
Senast: annaklara
·
C
Ridning hej jag jag har precis börjat rida en travare som har varit skadad i ryggen och inte blivit riden på drygt ett år. nu är han frisk och...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: AusboCaligula99
·
L
Ridning Har alltid trott att zebror är för vilda och argsinta för att de ska kunna ridas in. http://www.youtube.com/watch?v=nwWqC88IOK8...
Svar
2
· Visningar
5 064
Senast: Lackly
·
Z
Ridning Hej, jag undrar om det går att lämna in en Ultraflex Ecuyer till en vanlig sadelmakare för att få den omsydd? Sadeln i fråga är...
Svar
7
· Visningar
1 281
Senast: fjordtokan
·
Ridning hej. Jag fick för tre veckor sedan hem min nya häst. Det är ett sto på 11 år med mycket egen vilja. Hon beter sig mycket annorlunda... 2
Svar
22
· Visningar
2 822
L
Ridning VAD är skillnaden mellan akademisk ridkonst och engelsk ridning? Inte förstått de helt, är det bara historia eller rider man på helt...
Svar
13
· Visningar
4 677
Senast: bigganl
·
Ridning hej! jag letar efter någon som skulle kunna hjälpa mig att få tag i en damsadel antingen i sverige eller från utlandet. även...
Svar
6
· Visningar
1 346
Senast: Folshult
·
S
Ridning min c-ponny har en tendens att slänga ut sina bakben i galoppfattningen. jag har aldrig fallit av när detta sker men det ser inte så...
Svar
8
· Visningar
1 833
Senast: Pancakes
·
Ridning Jag har ett problem med min häst. När jag rider ut blir han alltid väldigt pigg på hemvägen. Han skrittar inte normalt utan trippar...
Svar
19
· Visningar
1 401
Senast: Vicksan
·
Ridning Jag har lite problem med en häst som jag har ridit i ca ett halvår. Den senaste tiden har hon börjat vägra gå fram när jag rider ut. Det... 2
Svar
21
· Visningar
3 181
Senast: dramatik
·
  • Låst
Ridning Hur ser en stång ut som har en liten tendens att putta fram nosen. Blir snurrig när jag försöker reda ut det i huvudet. Om man tex tar... 17 18 19
Svar
369
· Visningar
24 298
Senast: Immer
·
Ridning Jag måste börja bygga muskler på mitt vbl. Vi har en ridplan och kanonmycket ridvägar i krokarna. Tömkörning tänkte jag börja med...
Svar
4
· Visningar
1 325
Ridning Hej!! Nu provar jag igen och lägger tråden här. Får se om det finns någon som har något bra tips för att få bukt med detta!! :)...
Svar
1
· Visningar
758
Ridning Skritten är bra, traven är bra men hon rusar vid galoppen, känns som hon blir stressad när vi ska galoppera. Försöker sakta ner henne så... 2
Svar
21
· Visningar
2 162
Senast: AusboCaligula99
·
E
Ridning Hej! är det någon som vet hur lång man får vara och hur mycket man får väga innan det är dags att byta från ponny till häst? tack på...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: M-oaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31