Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hur är det nu, får man rida utan tillstånd av markägare på stubbåkrar? Jag har för mig att man får det, men känner mig ändå lite... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 417
Senast: HannaPP
·
M
Ridning hejsan. jag har en söt trevlig d ponny som är genom go.. förutom en sak!! hon lägger tungan över bettet o kastar upp huvudet så hon... 2
Svar
35
· Visningar
7 482
Senast: älgen
·
A
Ridning Classical equitation är det samma sak som klassisk ridkonst/barock ridning?
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: Kookaburra
·
Ridning Nu har jag länge suttit och förundrats över hur vanligt det verkar vara att inte ha någon tränare till hjälp med att lösa diverse... 2
Svar
39
· Visningar
2 286
Senast: Lavinia
·
M
Ridning Jag har börjat rida efter många års frånvaro och undrar vad det är som gäller. När jag slutade hade de just börjat med det här med...
Svar
2
· Visningar
1 586
I
Ridning Plockade ihop några scener från utbildningsjakten. Mitt livs första film så jag är inte ute efter några kommentarer grundade på...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: idalina
·
R
Ridning Hej jag behöver hjälp! Jag har börjat rida ett Varmblod som inte har blivigt riden på säkert 4-5 år. Han är 13 år och jag red honom för... 2
Svar
33
· Visningar
3 428
Senast: Corallen
·
E
Ridning Rider en varmblodstravare just nu som kom från travet i våras. Han är väldigt mysig o trevlig men har så inte kommit så långt inom... 2
Svar
26
· Visningar
2 635
Senast: Corallen
·
Ridning Hej!! Jag har en äldre varmblods herre som vart i vår ägo i 14 år, men som min ridhäst nu i snart 10 år. Han är jätte trevlig som...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: SandraM
·
G
Ridning Vad är egentligen plocka? Är det att såga? Såga vet jag att man drar i båda tyglarna en i taget eller hur man ska beskriva. Alltså... 2
Svar
23
· Visningar
6 253
Senast: Gullregn
·
Ridning Vet inte om detta ligger på fel men .. flytta den isf. hej ! behövr lite tips om en grejj. När jag började hoppa så fick jag håll...
Svar
16
· Visningar
2 131
Senast: Thundra
·
Ridning Ja, nu har vi en "Det dummaste ni sett någon göra vid ridning...?"-tråd där jag läst många hemskheter så nu ville jag höra lite... 7 8 9
Svar
163
· Visningar
22 888
Senast: annaklara
·
G
Ridning För ca ett år sedan bytte jag från tvådelat bett till bettlöst. Skiftar just nu mellan grimma, repgrimma, hackamore etc. När jag bytte...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: Miloni
·
Ridning Nu var jag personligen inte på showen, men jag tycker att vissa av hästarna verkar vara lite för spända, andra slår emot sin ryttares...
Svar
1
· Visningar
856
Senast: tuaphua
·
S
Ridning På min dotters ridskola som för övrigt är utmärkt och min dotter stortrivs om det inte vore för denna avkastakung. Jag har föreslagit...
Svar
14
· Visningar
2 043
Senast: ZorroLouise
·
Ridning Jaha, ni som kommit en bit med träningen. Hur känns det när ni får till en bra galoppiruett. Känns hästen lägre eller högre?
Svar
19
· Visningar
1 673
Senast: Susan
·
Ridning Ja, vad skulle ni tycka om en sån korsning? Jag har gått och blivit kär i denna lilla sötnos, och går och funderar på om hon ska bli min...
Svar
8
· Visningar
2 543
Senast: fjordtokan
·
Ridning jag sitter och funderar på det, vad jag vill få ut av en ridkurs. Idagsläget har jag inte en aning så det är antagligen därför jag inte... 2
Svar
20
· Visningar
2 514
Senast: tomten
·
N
Ridning Hej! :) Var och kollade på ett varmblod, såg ut som ett halvblod och var inte ens frysmärkt! är det vanligt? Men iaf, han stog... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 506
Senast: Gimlan
·
I
Ridning Jag vet inte riktigt hur detta fungerar med forum, jag har kollat lite men jag vill se hur ni andra tränar era travare / eller...
Svar
17
· Visningar
1 595
Senast: IzabelPatron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka