Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min nya häst blir väldigt nervös när man rör vid hennes ben. Jag vet vad det beror på - hon har haft mugg och förra ägaren hade fått...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: Vita_N_6520
·
C
Träning Vet inte om detta är rätt forum, men jag testar :) Det jag undrar är när man tidigast kan flytta sto+föl till ett nytt stall efter...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Vita_N_6520
·
D
Träning Hur gör man? Hur säger man till hundägare att koppla sina hundar utan att de blir sura? Det är ett mysterium. I skogen där jag rider och... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 156
Senast: minternet
·
Z
Träning Känns som om jag inte når fram till honom! Han är nu åtta månader och har blivit betydligt jobbigare, vi har fått börja om med nästan... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 085
Senast: zillax89
·
Träning Vet inte om denna tråd hamnade rätt nu. Men jag har en fundering ang en situation som hände idag. Jag blev tillfrågad igår att hjälpa...
Svar
7
· Visningar
966
Senast: cassy
·
P
Träning Har en dam som blir 5 år i sommar.. Vi har än så länge hållt oss mest till skritt och trav för att få det att fungera helt klockrent...
Svar
16
· Visningar
1 177
Senast: ptroo63
·
P
Träning Dottern min har nu äntligen blivit kär i sin nya pålle efter månaders sorg efter den förra. Ridningen funkar bättre och bättre. Dottern...
Svar
7
· Visningar
989
Senast: ponnydamen
·
K
Träning Hur ska man göra med hästar som inte vill stå stilla när man ska hoppa upp? I ridhuset kan man ju ställa de i ett hörn. (kan gå lättare...
Svar
14
· Visningar
966
Senast: Rio
·
J
Träning Jag är bara 161 cm lång (jag kommer troligen blir max 165 cm). Jag undrar funkar det bra att rida en lite större häst ändå (ca 160 i... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 523
Senast: Lavinia
·
Träning har ju sett nu att det finns många fantastiska filmer :love: Men det tar ju lite tid att komma dit:o Finns det inga bra...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Sammet
·
T
Träning Måste bara få skriva av mig... Jag köpte min drömhäst förra året, efter att ha ridit och tränat honom och arbetat konstant med nh med...
Svar
1
· Visningar
613
·
K
Träning Hej Jag och min dam har håll på med bommträning väldigt läge hon är 14år gammal och arab. Inte rädd för mycket oftast lugn och stabil...
Svar
1
· Visningar
803
·
P
Träning Hej, har haft min häst i drygt en månad. Vi har hunnit med det mesta och även ridit ut en hel del, främst med andra ekipage. Så i...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: suisyola
·
C
Träning Varför använder ni hjälptyglar? Vilken nytta tror/vet ni att de gör? Kan ni förklara hur de i en helhet kan påverka hästen... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
27 558
Senast: rubytoo
·
O
Träning Hej är ny här, men tror att jag har lagt tråden rätt! Jag har funderat på att skaffa häst, men vet inte om jag kan tillräckligt... 2
Svar
26
· Visningar
2 398
Senast: Moori
·
E
Träning Behöver verkligen hjälp och råd. Har en shettis som bara rymmer från hagen hela dagarna. :mad: Vi har ström men hon är så snabb så... 2
Svar
29
· Visningar
2 639
Senast: minternet
·
H
Träning Behöver er hjälp fort, ni som kan! Ska mäta ponnyn i helgen, men hon har skor med fasta broddar. Gör de ngt avdrag för dem eller måste...
Svar
13
· Visningar
1 466
Senast: trazel
·
Träning Jag måste bara få berätta detta som hände mig och min häst på vår mysiga bustur igår..... Jag rider ut ganska mycket och det efter...
Svar
6
· Visningar
923
Senast: Beemergirl
·
P
Träning Ja, jag undrar hur ni skånebor har det med hagar så här års? Själv har jag väldigt mycket problem med min hästs utevitsel. (är inhyrd i...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Aangel
·
R
Träning När ni tagit hem en ny häst till stallet, hur lång tid tar det innan ni rider/tränar eller liknande med hästen då?
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: lamagga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur