Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

P
Utrustning Jag mätte min hästs bett idag för att jag ska köpa nytt och inte visste vilken storlek pållan,Dolly, hade. Jag mätte med tumstock och...
Svar
12
· Visningar
993
Senast: puff93
·
M
Utrustning Tänkte kolla om nån kan förklara för mig alla de olika nosgrimmorna och vilken funktion de fyller.
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: Maltise
·
I
Utrustning Jag har precis sålt min dressyrsadel men vad i herran stoppar man ner den i för kartong? En vanlig flyttkartong är för liten/smal. Ni...
Svar
11
· Visningar
1 907
Senast: GALOPP
·
Utrustning Har letat i gamla trådar, men inte fått klart för mig om Torsions sitsstorlekar är engelska eller westernstorlekar. Någon som vet...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: cristobal
·
Utrustning Jag funderar på att köpa det, men vet inte om det är tillräckligt tätt tyg för att min ponny ska kunna ha det då han är väldigt känslig... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 003
Senast: Långnos
·
Utrustning Hur långa är pannbanden på deras träns, någon som vet?
Svar
14
· Visningar
909
Senast: incognito
·
M
Utrustning Jag har hittat ett träns som jag vill köpa till mitt varmblod. Men jag vet inte vilken storlek jag ska ha. Häst: Amrikansk travare...
Svar
1
· Visningar
604
Senast: incognito
·
S
Utrustning Får man det? Och i vad i så fall? Clear round hopp och klubbtävlingar i dressyr undrar jag mest över men skulle vara bra att få...
Svar
7
· Visningar
1 829
Senast: hopp_o_galopp
·
G
Utrustning För er som fått era sadlar omstoppade; vad kostade kalaset?
Svar
10
· Visningar
909
Utrustning Har funderat på att köpa ett bomber bit, men jag undrar hur ni tycker att de funkar. Märker ni någon skillnad när ni rider med det? Och...
Svar
2
· Visningar
1 093
Senast: gaski
·
Utrustning Jag har börjat fundera på att köpa ett BoT-täcke till min ponny. Jag är inne på antingen nättäcket, fleecetäcket eller stalltäcket... 2
Svar
22
· Visningar
1 759
Senast: Ek3n
·
Utrustning Det finns ju syntetsadlar, men finns det syntetträns? Eller konstläder? Jag vill inte använda riktigt läder (det är ju döda djur). Vart...
Svar
16
· Visningar
3 106
Senast: Trollemor
·
Utrustning Vilka hoppsadlar är lite mer stödgivande och "uppbyggda"? Har ridit runt i enbart en wintec cc senaste halvåret, ska ÄNTLIGEN...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: boccia
·
P
Utrustning jag är väldigt nöjd :) har under lång tid, testat mig fram för att se vilka slags bett min d-ponny passar på, han är väldigt lydig osv...
Svar
6
· Visningar
1 997
Senast: CarolineNSV
·
J
Utrustning Är inne på att köpa en syntetsadel med koppjärn till min unghäst, Wintec, Griffin, Knights Lady Hawk eller kanske en Globus. En...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: mahlmt
·
A
Utrustning Har börjes mer grejer att beställa på postorder, eller finns det mer saker i butiken än vad det gör i katalogen? Eller är det ungefär lika?
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: bettysmatte
·
Utrustning Hej, Jag skulle vilja ha tips om dressyrsadlar /märken o modeller, i olika prisklasser, där man kan välja att ha lädren under kåpan... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 378
Senast: pinky
·
M
Utrustning Hej:) jag ska köpa ett remontträns eller en remontnosgrimma till min nya ungponny. men jag upplever ofta att själva nosdelen är för lång...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Seabaz
·
T
Utrustning Den gamla tråden blev borttagen, säkert pga länkar till salusidor. Ber om ursäkt moderator! Så i denna tråden, inga länkar om vart den...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Amaranthine
·
T
Utrustning Hej! Har skaffat mig en pessoa Legacy i färgen Oak, men ingen sadel utan sadelgjord. Men hittar ingen i rätt färg. Vill ha en...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: Tottboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka