Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning På senaste har jag sett mängder med dressyrsadelgjordar med ludd till rimliga priser. Men jag hittar inte en enda i brunt? Själva...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Jazza
·
Utrustning Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 931
Senast: Marvin
·
Utrustning Jag har en sadel, som är i nyskick, då hästen blev skadat och jag sedan fick ta bort henne, så min fina sadel är typ använd 3-4 gånger...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 396
Senast: ylvalill
·
Utrustning Hej! Jag saknar min varma ridjacka från 90-talet. Det var nog Mountain Horse som var grundaren men man kunde även köpa samma modell...
Svar
10
· Visningar
1 449
Utrustning Satt och kollade på lite olika bett, och snubblade då över detta Det är tydligen ett simpson-bett? Ser ju helt groteskt ut tycker jag...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: cewe
·
Utrustning Har precis blivit ägare till ett fint beg Humbaur släp. -14. Med alu-väggar. Någon som har erfarenhet av det? Hur sköter man det...
Svar
0
· Visningar
618
Senast: Ester
·
Utrustning Mitt regnställ har gett upp, mina regnchaps har blivit stulna och min ridregnrock är trasig. Vad ska jag köpa? Jag vill inte ha hela...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 108
Senast: caballus
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av detta släp? Är det någon skillnad på årsmodellerna? Tänkte titta på en från -12. Hade egentligen tänkt ett...
Svar
3
· Visningar
1 049
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag köpte en ny dressyrsadel av en sadelutprovare i våras. Jag påpekade när jag provred den att den åkte fram en aning. Utprovaren...
Svar
19
· Visningar
6 011
Utrustning Herr häst har breddat sig igen. Min tränare kallar det för lyxproblem att han musklar sig fint men det gör att jag än en gång är i...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har hittat en Top dressage som jag är intresserad av. Den är märkt 17' 33 sen serienr, sen årtal 07. Därefter står det D1. Vad...
Svar
2
· Visningar
3 897
Senast: Acissej12
·
Utrustning Idag fick jag hem min nyinköpta häst! (:eek::p) Och det innebär att det är dags för mig att ge mig in i det där med att leta sadel. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: caballus
·
Utrustning Behöver tips på skydd som täcker bättre än vanliga senskydd/damasker och boots... vet inte om det finns benskydd med extra skydd? Har en...
Svar
13
· Visningar
1 413
Senast: Elektron
·
Utrustning För snart 2 år sen fick jag problem med ridningen pga höftsmärtor och det visade sig sen att jag har FAI (FeroAcetabularImpingement)...
2
Svar
25
· Visningar
8 564
Utrustning Behöver inga tips om sadelprovare, någon som tycker något över dessa bilder?
Svar
6
· Visningar
1 063
Utrustning Ett par av transportens fönster läcker och även takluckan i mitt äldre boj-släp. Går det att täta utan att montera bort fönster/lucka...
Svar
7
· Visningar
2 994
Senast: cewe
·
Utrustning Jag har ett par hansbo utetäcken typ 100g med halvhals. Råkade hitta en såndär "liner" i samma storlek och samma märke i en realåda för...
Svar
16
· Visningar
3 220
Senast: ameo
·
Utrustning Upptäckte igår att mina rainlegs inte längre håller tätt. Går det att impregnera dem på något sätt? eller är det bara att köpa nya...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: nejlica
·
Utrustning Ger ett baucherbett något tryck i nacken? Jag rider på ett baucherbett och min häst trivs bra med det, men eftersom han redan är lite...
Svar
4
· Visningar
1 455
Senast: ricca
·
Utrustning Någon som har tips på ventilerande benskydd med bra passform som inte kasar/snurrar? Gärna ganska "rejäla" alt. med skena så att de...
Svar
7
· Visningar
1 750
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp