Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vi har ett Vallerydsläp från mitten av 90-talet. I våras kvaddade vi den i en olycka och nu pågår arbetet med att reparera den. Tyvärr...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: jojjo_blondin
·
E
Utrustning hjälmen från charles owen. någon här som har den?? nöjd i sånna fall?? bra ventilation? köpte en idag, för ja åkte me huvet i backen...
Svar
6
· Visningar
814
Senast: MissDiamond
·
M
Utrustning Det finns ju kavajer i lite olika modeller.. Vad tycker ni är snyggast? Vilken modell och märke? Finns det olika dressyr/hoppmodeller...
Svar
9
· Visningar
1 254
Senast: Cockney
·
S
Utrustning Är det någon som vet hur dom ser ut ?? vilken typ av jacka är det ?? (liknande musto modell ?)
Svar
2
· Visningar
613
Utrustning Vad har ni för tips? min Fjordkorsning får skav av täcken,schabrak lite allt möjligt. Vad rekommenderar ni? Funderar på att lägga en...
Svar
9
· Visningar
1 270
S
Utrustning ...och sned ryttare! Med symmetriske medryttare! Det er umulig å finne en sal med bom som passer denne hesten i alle situasjoner. En...
Svar
6
· Visningar
807
Senast: sleepy
·
K
Utrustning hej! varför heter det halsFÖRLÄNGARE? jag menar, den hjälper ju inte till och länger halsen, den kortar ju upp halsen!! :confused:
2
Svar
20
· Visningar
1 419
Senast: kimpas
·
L
Utrustning Oster Golden A5 är det verkligen en klippmaskin till häst? Vad kan vara ett rimligt pris på en begagnad Alfa Laval klippmaskin? Den är...
Svar
6
· Visningar
3 535
W
Utrustning Hej, är det någon här på forumet som har erfarenhet av värmesulor? De ska finnas på Jula (tror jag). Man ska koka upp vatten och lägga...
Svar
9
· Visningar
4 139
Senast: Favina
·
N
Utrustning Hur mycket ungefär får man räkna med att dra av på begagnade sadlar? Har en som ska säljas, är 2 år gammal i bra skick kostar ca 22 000...
Svar
2
· Visningar
774
Senast: Fraise
·
O
Utrustning ja jag vet att en sporre kan vara hur mild som helst beror på var den sitter osv... det jag tänkte på att visst är det den sporren med...
Svar
7
· Visningar
2 254
Senast: Issa
·
Utrustning Jag köpte idag ett Hp snow till hästen. Köpte stl 135 som brukar vara ganska stort men ok. Men detta var jätte litet i stl. Det är ok i...
Svar
15
· Visningar
987
Senast: abc
·
Utrustning Såg att Knight´s sadlar har stålförstärkt plastbom.Fördelar eller nackdelar mot träbom? Det låter ju stabilare med trä, tycker jag...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: linzan
·
Utrustning står c.c. för "close contact"? någon som vet? sadeln är en flatback med flatseat, alltså en ganska "platt" sadel. någon som har eller...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: Mitrolle
·
T
Utrustning Nu vill jag ha ett vitt schabrak med klarblått kantband! Hansbo..? Och nån som vet om det finns klarblå Aerborn-lindor på nätet...
Svar
2
· Visningar
705
Utrustning Jag vet att diskussionen varit uppe förr men jag kan inte hitta den (kan varit lääänge sen den var uppe). Men vad är för- respektive...
Svar
14
· Visningar
1 443
Utrustning Vad ska/kan man göra? Det spelar ingen roll om schabraket är tunnt eller tjockt, en stund in i ridpasset har schabraket ändå glidit bak...
Svar
11
· Visningar
2 626
Senast: fragansia
·
Utrustning Jag har en Stubben allround/hopp som tidigare legat bra på min häst. Problemet är att nu när jag har börjat rida henne mer så har sadeln...
Svar
4
· Visningar
1 497
Senast: Centaur
·
G
Utrustning ...och dyligt med er när ni transporterar era pållar??? Vi var med två stycken tvååringar vid ridhuset och då kom jag på att jag skulle...
Svar
12
· Visningar
1 006
Senast: suisyola
·
G
Utrustning Vad har ni för sadlar till era araber? Tänker då mest på dressyrinriktade sadlar. Ska åka och kolla på en ny sadel i slutet på den här...
Svar
3
· Visningar
915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp