Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Nu har jag testat massor av olika engelska sadlar till min arab och ingen passar. Jag har en westernsadel som ligger utmärkt och den...
2
Svar
22
· Visningar
4 162
S
Utrustning Någon här som kan tala om för mig om "knästöden" på denna sadel är till någon nytta? Är denna sadel stabilare/kraftigare än övriga...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: snusmumrik
·
M
Utrustning J*csons ridbyxor gjorda av något matrial som ska likna jeans.. jag har ett par sånna, och ja har haft dem ett halv år och kanske använt...
Svar
5
· Visningar
749
Senast: Görel
·
O
Utrustning \"Lax\" stövlar har hittat ett par begagnat och undrar vad ni har för erfarenheter av dessa? vad är det egentligen för märke, har inte...
Svar
3
· Visningar
1 644
Senast: cajsastina
·
Utrustning Någon som vet vad det är för träns? rätt snyggt iaf. Ser ut som Horsehead tränset från hööks?
Svar
14
· Visningar
1 353
L
Utrustning Jag undrar lite över vad ni har för uppfattning om bett? En del nyare rön säger ju att ett helt rakt bett är snällare mot hästens mun än...
Svar
16
· Visningar
8 650
Utrustning Efter att unghästen i dag har slängt mig i backen igen (gjorde ont den här gången!!) så har jag beslutat att köpa säkerhetsväst...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: furreburre
·
S
Utrustning Det er vel en vanlig dressursal, men de foreslår den som sal til islandshest. Noen som vet noe om den? :bump:
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: sleepy
·
K
Utrustning Upptäckte igår att mina favoritbyxor har blivit lite slitna i skoningen. Det är knappt synbart, men man känner att "skinnet" (syntet)...
Svar
9
· Visningar
942
Senast: Zaga
·
S
Utrustning Vet att många vill se bilder på sadlar, så idag tog jag kort på två av sadlarna i stallet, en Appaloosa och en Frank Baines. Jag vet...
2
Svar
27
· Visningar
2 231
Senast: skimmer
·
Z
Utrustning Har alltid fått höra att ett bett ska sticka ut ca en halv cm på vardera sidan men på ridskolan finns det en häst som har ett bett...
Svar
7
· Visningar
1 170
Senast: domino
·
D
Utrustning Vad kan det kosta att köpa ett par skräddarsydda läderstövlar? Jag har jättesmala och långa vader och normalstora fötter, har aldrig...
Svar
7
· Visningar
2 242
Senast: Jane_Done
·
M
Utrustning "Standing martingal" är det tillåtet i Sverige!? Jag har hört att det andvänds på tex hoppträningar, är det verkligen tillåtet och vart...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: Mystisk
·
N
Utrustning Hejsan jag har hört talas om att det finns en typ av hästskor. Den heter Öllöv och är en gummiklädd hästsko. Jag undrar om det är någon...
Svar
2
· Visningar
947
Senast: piccola
·
L
Utrustning rida utn hjälm?! Det är så j-la idiotiskt så det e itne klokt! Varför rider ni utan hjälm?! (ni som gör det)
2 3 4
Svar
76
· Visningar
4 595
Senast: jojjo_blondin
·
C
Utrustning Ska köpa nya stövlar och haar lyckats klura ut vad de första siffrorna i stövlarna står för. Men vad menas med den sista siffran??? 5½...
Svar
7
· Visningar
802
Senast: Corina
·
P
Utrustning Om man ska räka enligt deras tabeller är jag allt från junior Large till Women M. Vad gör man=) Vart är det viktigast att det passar??
Svar
5
· Visningar
913
Senast: Peluso
·
G
Utrustning Vilka är enligt dig de bästa ridhandskarna?
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: glittertuss
·
G
Utrustning Köpte för ett tag sedan en fårskinnsvojlock till min sadel, hur SKÖN som helst! Saken är den bara att den är såpass tjock att man inte...
Svar
5
· Visningar
817
Senast: suisyola
·
B
Utrustning Hur och var mäter man på hästen för att få fram vilken storlek den ska ha på sadel??
Svar
1
· Visningar
657
Senast: skimmer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Kämpa på
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp