Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

W
Utrustning Jag har gjort en lista på saker som är nödvändiga när man skaffar häst. Säg till om jag har glömt någonting eller om jag har med...
Svar
9
· Visningar
1 885
Senast: majola
·
S
Utrustning Hööks kan skaffe meg en MAXAM cob/haflinger, 16,5\", X-vid ...og jeg er i "tenkeboksen" igjen... :confused: Maxam-salen tilsvarer...
Svar
2
· Visningar
1 195
Senast: sleepy
·
B
Utrustning Har ni tips på dressyrsadlar man kan ha på en häst med VÄLDIGT hög o smal manke?. Hästen är ett fullblod på 168 cm som i övrigt är...
Svar
11
· Visningar
1 349
Senast: sleepy
·
J
Utrustning Ni som vet, vad ligger nypriserna på.. (enaxlade släp utan någon extra utrustning) Trane? Star trailer? Värmlandsvagnen? Kylinge...
Svar
11
· Visningar
1 325
Senast: jojjo_blondin
·
Utrustning Någon som kan ge bra råd på hoppsadel. Ej flatback då min rygg inte fixar det. Måste vara bred i kanalen o ha cutback. Hur är kieffer är...
Svar
13
· Visningar
1 079
Senast: skäcken
·
B
Utrustning Skall köpa en ny dressyrsadel och har skickat iväg en mankprofil.Säljarna (nämner inga namn!) tycker att min häst skall ha en xvid bom...
Svar
15
· Visningar
1 320
Senast: blondi3958
·
B
Utrustning Som alla säkert vet så skall jag köpa en New england dressyrsadel från Jacson, men är osäker på bomvidden. Jag har inte hittat graderna...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: blondi3958
·
S
Utrustning Jag blir knäpp. Jag har letat sen i början av sommaren efter en viss sorts sadel med 33 i bomvidd (100grader) och har inte sett skymten...
2
Svar
23
· Visningar
1 986
Senast: Spider84
·
Utrustning Nån som har det? Hur tjockt är det? Blev lite kär i det när jag kollade runt på hööks... :love: och nu har dom ju sänkt det också. ;)...
Svar
6
· Visningar
886
Senast: Agipa
·
Utrustning kollade equality lines hemsida, hittade då ett dyonträns för ca.priset 595 kronor. Pullarträns...va fint de...
Svar
11
· Visningar
1 791
Senast: jo7
·
M
Utrustning Vad tycker ni om det? Red i en sådan för första gången igår och måste säga att det kändes lite vingligt, men fick höra efteråt att det...
Svar
11
· Visningar
1 396
Senast: svea
·
Utrustning Ska nu sälja min sadel pga att jag ändrat inriktning och inte rider i den mer.Det är en Frank Baines excel allround-dressyr 16,5" sits...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Happy
·
Utrustning Skulle vilja höra vilka bett som är tilåtna på ponnytävlingar? Både hoppning & dressyr. (lättare klasser klubb-lokal) Främst dem 3delade...
Svar
4
· Visningar
812
C
Utrustning Jag är inne på hästsläps-tankar och vill höra lite åsikter osv.... Jag har lite krav på "mitt" släp: 1. Det ska vara ett boggie. 2...
Svar
11
· Visningar
2 228
Senast: _Peplis_
·
A
Utrustning Hur gör ni som har unghästar, min är två år, och har dem på lösdrift? Har ni täcke på dem? Är det bäst att vara utan så pälsen får lufta...
Svar
8
· Visningar
1 378
Senast: pimy
·
Utrustning hur små hjälmar och säkerhetsvästar finns det?
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Roheryn
·
F
Utrustning ...och hon var "bara" 98 grader bred. :D Nu önskar jag tips på hoppsadlar i denna vidd. Tycker eldhestras sida är lite "okomplett". Så...
Svar
1
· Visningar
834
Senast: Darbhanga
·
Utrustning Jag har köpt ett sk Ponny Hackamore till min treåring, är lite osäker på hur det ska sitta :confused: Nån som har en bild eller en bra...
Svar
2
· Visningar
920
M
Utrustning Finns det några fler tips att prova för att undvika bogskav? Hästen har nu fått skav av Horsewear Wug, innan av Mark Todd med bogveck...
2
Svar
21
· Visningar
2 765
Senast: Lidelu
·
W
Utrustning Jag har en annan fråga som jag skulle ha skrivit på min förra tråd men glömde... Vad finns det för OLIKA borstar igentligen? Många...
Svar
1
· Visningar
3 730
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp