Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hur säkra är islands stigbyglarna från lillhästen i Stav, de i lättmetall i olika färger? Jag funderar på att köpa ett par till mamma...
Svar
3
· Visningar
1 079
Senast: moli
·
I
Utrustning Vad kan man hitta sådana, någon som vet? Förutom H**ks, B*rjes mm... Ska vara ha ett extra täcke så jag vill inte köpa något alltför...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: ang
·
Utrustning Jag har alltid kört med flätade lädertyglar, tycker att det blir ett överlägset grepp vid behov, om hästen sticker ute. Nu finns det ju...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 461
Senast: Elisabet
·
Utrustning Frågan är vilken hästtransport man ska välja? Det jag är ute efter är en ganska enkel transport, absolut ingen lyxversion, för jag kör...
Svar
10
· Visningar
2 324
Senast: Chlo
·
B
Utrustning Vilka bra hoppsadlar har ni till era ponnyer. Har en stübben Edelweis men tycker att den är lite tung. Vill gärna ha förslag på andra...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: Snuffsan
·
B
Utrustning Hört flera som drar upp vojlocken/schabraket i "kanalen" under sadeln. Varför? Jag har lärt mig att man skall dra ut den så det inte...
2
Svar
27
· Visningar
2 393
Senast: blondi3958
·
K
Utrustning Hej! Jag undrar om det är ngn som köpt sin sadel från Hööks? Hur bra kvalitet är det egentligen? Det finns ju iof olika märken men...
Svar
19
· Visningar
2 207
Senast: panzy
·
Utrustning Tänkte impregnera ett av regntäckena idag, har köpt imperegneringsmedel från Hööks. Problemet är att jag aldrig gjort det förut. Luktar...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: sara
·
Utrustning Nån som vet vart jag kan få tag på ett tobacco färgat, ev. rödbrunt träns med engelsk nosgrimma? Ska vara smala remmar, ej vitfodrad!!
Svar
7
· Visningar
1 174
Senast: miss_willow
·
I
Utrustning Har någon här erfarenhet angående detta täcke? Om det är prisvärt, funktionsdugligt mm.
Svar
5
· Visningar
899
Senast: miss_willow
·
B
Utrustning Har tänkt att köpa en fårskinnspadd/tunnel till sadelgjorden. Då undrar jag, blir inte det väldigt snabbt smutsigt? Det kommer ju smuts...
Svar
8
· Visningar
1 425
Senast: piggis_83
·
F
Utrustning Har någon nån aning om hur pass vid en Albion XW är (gärna grader)??? Måste veta NU! Tacksam för hjälpen! mvh :bump:
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: CosmicQueen
·
P
Utrustning Jag vill köpa mig ett par dressyrstövlar att ha vid träning. Vill ha ett par med god kvalite och är införstådd med att de kostar en del...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: Darbhanga
·
Y
Utrustning Vad har ni för bra och dåliga erfarenheter av täcken? Vilka tycker ni är bäst? :confused:
2 3
Svar
54
· Visningar
4 459
Senast: caballus
·
B
Utrustning Tycker ni att det är bra att använda snodd(halsförlängare) ibland för att hjälpa hästen att våga söka framåt, nedåt?
Svar
14
· Visningar
1 421
Senast: caballus
·
J
Utrustning Vet någon hur mycket en ny mellanvägg kostar till t.ex. trane eller värmlandsvagnen?
Svar
4
· Visningar
3 173
Senast: jojjo_blondin
·
Utrustning jag blir galen! jag hittar inga jeans som ser ut som jag vill ha dom! jag vill ha stretch, lite utsvängda o smala sömmar på insidan av...
Svar
7
· Visningar
1 327
Senast: Kaktus_nr_9
·
S
Utrustning Jag söker med ljus o lykta efter vinterridstövlar, har dessvärre lite tomt i plånboken efter allt för mycket shopping...Termostövlarna...
Svar
6
· Visningar
1 289
Senast: MALINox
·
Utrustning Var får man tag på ett ridtäcke med hals? Helst vattentätt och fodrat.
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: Pyrusan
·
Utrustning Jag har ett par läderridstövlar som jag inte använt på ca 3 år. Nu har jag slitit ut mina Carlskrona stövlar och tänkte därmed använda...
Svar
5
· Visningar
1 284
Senast: Zaga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp