Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag vill köpa ett Ifor William 506 släp och sökte lite på priser. Hittade då att dom var väldigt mycket billigare i England. Är det...
Svar
16
· Visningar
2 545
Senast: WBanna
·
Utrustning Funderar på att köpa ett Rambo newmarket fleece till hästen. Han har idag ett Amigo ofodrat regntäcke som sitter som ett smäck på honom...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: MM
·
Utrustning Jag har satt ut en köpesannons på hästtransport och i rubriken specificerat hur mycket lastvikt jag behöver. I 75% av svaren jag fått...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 538
Senast: Dandylinn
·
Utrustning Vad lägger man förslagsvis på en rätt rastypisk lite äldre Dartmoor som ger ungen möjlighet att sitta korrekt? Platt bred svängd rygg...
Svar
1
· Visningar
1 134
Utrustning Hej! (japp nu ska jag tjata om träns igen... men det är ju så kul! :D ) Nu är det så att för några månader sen så köpte jag aurora...
Svar
3
· Visningar
1 093
Utrustning Jag har en Dac byggd 99- som skulle behöva fixas till. Skulle behöva nya kåpor och stroppar, samt att kanalen skulle behöva breddas om...
Svar
0
· Visningar
613
Senast: Fredrika B
·
Utrustning Min häst är ganska nyligen helklippt, De är ca 12 grader inne på natten, hur skulle ni göra, tunt fleece/innetäcke eller inget alls...
Svar
13
· Visningar
1 611
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Hjälp blir snart tokig. Kanske ni har nåt tips. Har ett fbl på 5 år som inte är riden så mkt. Hans rygg är typiskt fullblod utan så mkt...
Svar
15
· Visningar
1 673
Senast: Mimsan_
·
Utrustning Jag letar efter ett lätt grimskaft då jag inte vill att det ska uppstå onödigt tryck över nacken när jag använder repgrimma. Någon som...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: annaponny
·
Utrustning Söker efter dressyrgjordar där man kan stoppa in och gömma stropparna i själva gjorden. Dvs inte endast såna där hällor där stropparna...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: *tove*
·
Utrustning Någon som vet om det finns/har funnits en hästbil som heter Theault Comfort? Hur mycket bensin/diesel drar en sådan? Är de bra???
Svar
6
· Visningar
1 971
Senast: Waikiki
·
Utrustning Min häst har åkt tidigare i en transport med måtten 155cm bred 300cm lång 190cm lastlängd 240cm höjd Nu undrar jag om hon kommer få...
Svar
7
· Visningar
1 396
Senast: Wilfa
·
Utrustning Hejsan! Vad är det för skillnad på gramanen och halsförlängaren? Hört mkt neg om gramanen men gummisnodden löper ju också igenom...
Svar
18
· Visningar
2 642
Senast: Ray
·
Utrustning Jag tycker den verkar väldigt smart och säker. Dessutom kan man använda dem som uppstigningshjälp i "nedfällt läge".
Svar
11
· Visningar
4 195
Senast: EmmaN
·
Utrustning Har en tanke om att höja taket med 20cm på min fobo -86. Är det någon som har gjort det på sin transport? Hur har du gjort då?
Svar
1
· Visningar
646
Utrustning Jag kommer antagligen skaffa mej en nordis men nu till problemet! Vad i hela friden ska man ha för släp för å få köra henne på b kort...
2
Svar
24
· Visningar
2 830
Senast: Lydia
·
Utrustning Som rubriken så snällt säger så har jag problem med att välja färg på läder till min häst. Hon är en brunskäck med lite rött i det...
2
Svar
29
· Visningar
6 185
Senast: carriemma
·
Utrustning Behöver tips på välsittande och gärna ventilerade benskydd. Min häst har en lite svår storlek, då hennes skenben är ganska korta...
Svar
14
· Visningar
3 272
Senast: Wembley
·
Utrustning ... i plast som de lägger sadlar på när man vill provsitta i ridsportbutiker... vad kallas en sådan??? Har googlat på allt möjligt helt...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: CK
·
Utrustning Jag efterlyser lite akut en smart lösning för att kunna använda täcke utan ben- eller svanssnören. Kan det fungera att sy på en rem/ögla...
2
Svar
36
· Visningar
3 408
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp