Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Tjo Läste i en annan tråd om att den här personen sa att man skulle ha en mindre bettstorlek på hävstångsbett?(Just detta fallet så...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: Liten
·
Utrustning Någon som har koll på vad för hästar den sadeln passar på? Ryggform, är de vida? Går det att ändra bomvidd? Hur är de i sitsen? De ser...
Svar
3
· Visningar
2 621
Senast: smulan87
·
K
Utrustning har hört att renskinn ska vara bra för hästar med hårsäcksinflamation under sadlen dvs små knutor eller finnar. Nu undrar jag om... 2
Svar
25
· Visningar
8 673
Senast: mackan
·
Utrustning Sadeln på min unghäst glider framåt, då sadelgjordsläget inte är optimalt. Sadeln passar och "diagnosen" är klar, så det behöver vi inte...
Svar
6
· Visningar
2 032
Utrustning Jag såg i en svensk hästtidning för ett tag sen en dressyrsadel tror jag som hade mönster som är typiskt för westernsadlar. Är det någon...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: auryn
·
Utrustning Funderar lite på att skaffa mig en dressyrsadel till min haflinger. Är inte så inne i de där med dressyrsadlar, som sagt jag har en...
Svar
1
· Visningar
1 398
Senast: auryn
·
Utrustning Har ett par Veredus Piaff Evo, någon som har provat och köra dom i tvättmaskin? Enligt förpackning står det 30grader och överstrucken...
Svar
2
· Visningar
1 390
Senast: Magica
·
Utrustning Min häst har varit konvalecent i ca 2 månader men ska nu sättas igång igen. Tyvärr har han tappat väldigt mycket muskler över rygg och...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: mahlmt
·
Utrustning Som rubriken lyder, vad ha ni för vinterdäck på dragbilarna? Dubb/odubbat, märke/modell? Kör ni framhjusdrivet/bakhjulsdrivet eller... 2
Svar
24
· Visningar
2 465
Senast: lytesout95
·
Utrustning På vilket typ av rygg passar en Jacson Celine hoppsadel? (Är Jacson Santa Cruz Celine samma sadel? :o)
Svar
4
· Visningar
1 412
Senast: Maran
·
Utrustning Hallå kära bukare. Nu är det så att jag och hästen ska ut och tävla till våren och jag tycker det är dags att jag tar mig i kragen och...
Svar
6
· Visningar
1 099
Senast: Maran
·
Utrustning Har en frågan för er som har mer koll på vad som funkar och inte när det gäller bett till tunga/starka hästar. Jag har alltid tidigare...
Svar
12
· Visningar
1 877
Senast: tuaphua
·
Utrustning Ska vara med i en utlottning för ett täcke. Men vet inte vad jag ska välja för storlek. Hästen är nu 1.5 och har ingen nytta av detta...
Svar
14
· Visningar
1 751
Senast: fritz_92
·
M
Utrustning Någon som har erfarenhet av dessa? Tänkte köpa en dels pga av min känsliga rygg men även för att skydda sätet på min nya sadel. Är...
Svar
10
· Visningar
4 215
Senast: Constance
·
N
Utrustning Hej är det någon fler än jag som har en Dry Well täckestork där underslingan har slutat att fungera ?? Dry Well har slutat att...
Svar
0
· Visningar
927
Senast: Nossan11
·
L
Utrustning Hej Hej allihopa! Nu är det så att jag antagligen kommer att köpa en häst som är delvis vit och delvis svart. Vit man och hals bla...
Svar
14
· Visningar
1 872
Senast: LuZze
·
Utrustning Min häst leker gärna mycket och väl med sina kompisar i hagen, vilket ofta resulterar i lite revor både på hästen och i täckena. Nu när...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: heyalex
·
Utrustning Letar efter ett tunt regntäcke att ha när det "regnar småspik på tvären" (till unghäst). Har tittat på Horsewares Amigo samt Amigo Mio...
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: mackan
·
Utrustning Jag har tänkt köpa mig ett par stigläder av webbers-modell och har hört mycket gott om wintecs som även ligger i min prisklass. (Annars...
Svar
2
· Visningar
1 063
Utrustning Hur hade ni bäst gjort för att laga detta hålet? Det är 100% bomull och som ni ser rätt spretigt i kanterna så att bara helt sonika sy...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka