Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag har en ny Boj Bravo med innerdörrar. Jag har vart iväg med den en gång tidigare, och igår när jag var iväg så märkte jag en grej...
Svar
2
· Visningar
1 071
Senast: Apollo 13
·
Utrustning Någon som har en Equipe rose dressyrsadel. Är lite sugen på att köpa en sån men undrar om den passar en häst som har ganska rak och...
Svar
5
· Visningar
4 501
Senast: Raceface
·
Utrustning Är på jakt efter ett par extra tyglar, vill ha ganska tjocka o breda med bra tyngd. Tygelhakar är ett +, svarta i full. Tack :-)
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Bison
·
L
Utrustning Tjosan! Nu hade jag tänkt dra mig mot stallet och ta lite mått, och sedan springa hem och beställa läder. Jag tänker göra ett träns...
Svar
3
· Visningar
1 728
Senast: nordtravare
·
A
Utrustning Har beställt hem jin stigbyglar! Ett par lime och ett par turkos, utan sporrar. Ni som har dessa stigbyglar, någon bra eller dåligt...
Svar
3
· Visningar
1 668
Senast: ardennern
·
V
Utrustning som rubriken lyder...vilka senskydd (hopp) är bäst/snyggast:laugh:
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: Prinzess
·
Utrustning Nu har jag blandat ihop det lite vad det gäller storlekarna på bett Hästen har idag ett eggbett på 14 cm. Vilken storlek ska jag då...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Rugge
·
Utrustning Har ett par Old Mac's för pållens framhovar, Han drar samma storlek på järnskorna fram och bak, men givetvis så är framhovarna rundare i...
Svar
0
· Visningar
614
Senast: Rie
·
Utrustning Jag skulle behöva ett par nya stalldojjor. Frågan är bara vilka? Krav från mig: De ska vara bekväma, tåla regn och kyla. Hålla... 2
Svar
21
· Visningar
2 485
Senast: Sennen
·
Utrustning Sitter här och tittar lite på You*ube och kom över en video där en sk professionell dressyrryttare visar hur man korrekt provar ut en...
Svar
16
· Visningar
3 877
Utrustning Har jag fattat detta rätt, använder man vanliga schabrak under en bomlös sadel med paneler? För/nackdelar med paneler? Är speciellt...
Svar
3
· Visningar
1 595
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Har köpt en ny pålle, ett sto på fyra år. Funderar över dressyrsadeln om den ser ut att passa bra, vad tycker ni eller behövs det andra...
Svar
15
· Visningar
2 621
Utrustning Haha ja vi har haft en liten diskussion ang min häst och hans rygg idag i stallet. Jag håller på att prova lite nya sadlar på honom men...
Svar
19
· Visningar
2 607
L
Utrustning Jag undrar hur ett Baucher-bett ska sitta? Vilken effekt har ett sånt bett?
Svar
2
· Visningar
2 472
Senast: Sorbe
·
Utrustning Vad motsvarar Jacson Santa Cruz x-vid i Henri de Rivels och Zaldis bomvidd? Har en Jacson Santa Cruz New England som jag älskar, men...
Svar
4
· Visningar
2 666
Senast: Fiorano
·
Utrustning Min unghäst (nu tre år) lägger tungan över bettet, hon är ett varmblod som tränas för trav men som jag även håller på rida in. När...
Svar
19
· Visningar
3 149
Senast: Ramona
·
M
Utrustning Jag har jättesvårt att hitta en stång som passar min häst, hennes huvud är liksom "anknäbbsformat"... Detta gör att om jag har rätt...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: missan
·
M
Utrustning Är jag ute vad gäller smak? Finns det inte i produktion längre? När jag började rida, för 24 (:eek:) år sedan, var det väldigt inne...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: palle
·
S
Utrustning Hur är det nu, kan man ha ett vanligt schabrak till en bomlös sadel (inklusive padd såklart)? Det är väl inte nödvändigt men har ett...
Svar
8
· Visningar
2 201
Senast: Praefatio
·
J
Utrustning Som rubriken lyder, vilka senskydd är bäst? Nån som har erfarenheter av dom.
Svar
0
· Visningar
933
Senast: Jennie_M
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka