Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
Utrustning Jag har tänkt åka till USA över sommaren och jobba med hästar på ett camp. Nu undrar jag lite över vad man kan rida i för kläder utan...
Svar
18
· Visningar
5 283
Senast: addicted
·
Utrustning Funderar lite på att inhandla en bomlös sadel då det krånglar så mycket med alla dessa bomsadlar när hästen musklar sig. Jag är såklart...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: mahlmt
·
N
Utrustning Jag måste hitta en ny sadel till min varmblodstravare. Han har rak rygg och jag har provat en wintec cair(tror jag den heter) men jag... 2
Svar
36
· Visningar
6 129
Senast: Kafferosta
·
J
Utrustning Har testat olika sadlar här hemma på min D-ponny nu (dressyrsadlar) och har kommit fram till att en Wintec 500 (?) 17" passar honom...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: jessicajosefsson
·
K
Utrustning Det nya hjälpmedlet för sitsen? Någon som har hunnit prova ännu? Är det något man ska investera i? 2
Svar
20
· Visningar
6 177
Senast: Puckosmurfen
·
Utrustning Har en fjording på snart 5 år (jag vet att det är träning i massvis som behövs!) men iaf. jag har ett vanligt tredelat bett på honom... 2
Svar
28
· Visningar
2 533
Senast: Tiger06
·
Utrustning Jag är lite efter men har nu iaf bestämt mig att byta ut hästarnas rykthinkar mot väskor. Har köpt tre billiga från hööks på prov...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Buck
·
Utrustning Mina Torsion ilägg är ca 5 cm kortare än sadeln (soffkuddemodell), måste jag skaffa annan padd nu eller går de använda så länge eftersom...
Svar
3
· Visningar
776
Utrustning Har varit borta från hästvärlden något år, fram tills idag. Fick med en smärre chock påminnelse om hur jäkla kallt det det kan vara att...
Svar
6
· Visningar
1 216
Senast: jerseyko
·
Utrustning Vet att det finns massa trådar ang. tretorn-stövlarna, men jag hittade ingen bildtråd.. så här kmr en! Vill se massa bilder när ni...
Svar
15
· Visningar
3 189
C
Utrustning Jag undrar vad jag ska kombinera låga ridskor med? "knästrumpor"? Vanliga låga strumpor? Eller? Vad är snyggast? Sedan har jag en...
Svar
3
· Visningar
976
Senast: clejs
·
Utrustning Ska sälja en sadel och undrar vad det är för märke? Bild: Ser ut att vara nån gammal allroundsadel i övrigt.. Eller ska man...
Svar
9
· Visningar
3 066
Senast: bambi82
·
Utrustning Kan man fästa liners på Rambo California som man kan på Duo och i så fall vilka. Det finns en ny och en gammal sorts liners va?
Svar
2
· Visningar
878
Senast: bambi82
·
Utrustning Vad har ni för täcke, skydd, grimma på hästen när ni ska åka bort och vara fina? Ska kanske köpa nytt snart, så jag behöver inspiration... 2
Svar
36
· Visningar
4 538
Senast: GoldenBoy
·
Utrustning Jag har köpt ett nytt täcke... igen :angel:, och eftersom vi inte har eget stall utan är inhyrda så har vi ganska begränsat med plats...
Svar
12
· Visningar
3 441
Senast: KasperTim
·
Utrustning Min hästs bästa kompis är väldigt busig, min häst också för den delen. De leker och busar i hagen och lyckas på något sätt få av min...
Svar
0
· Visningar
725
Senast: _jullan_
·
Utrustning Jag letar nytt regntäcke med halvhals och fleecefoder. Jag har ett från Hansbo som börjar sjunga på sista versen, är visserligen...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Snowball
·
Utrustning Jag är på jakt efter ett snyggt träns i mörkbrunt till ett fullblod som är mörkbrun och långt smalt huvud. Helst vill jag ha bred...
Svar
11
· Visningar
2 540
Senast: -moa-
·
Utrustning har börjat fundera lite på om min sadel fortfarande ligger bra, har haft en fuskfårskinns padd på den tidigare då den behövde komma upp... 2
Svar
30
· Visningar
5 237
Senast: CollaH
·
G
Utrustning Ber om tips från rutinerat hästfölk :) Rider på pessoabett. Har tygeln i första, mindre ringen. Flera tränare har tipsat mig om att... 2
Svar
27
· Visningar
3 253
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka