Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

O
Utrustning har tänkt på detta länge, för har hört att 2&3 delat pessoa går upp i gommen,men hur blir det med ett rakt då? hur blir effekten?
Svar
4
· Visningar
1 418
Senast: REIN
·
D
Utrustning Hej! Jag skulle behöva lite tips på kläder (eller annat med för den delen..) för att undvika att det skaver i underlivet när man...
Svar
14
· Visningar
3 975
Senast: Diremone
·
D
Utrustning Ligger tråden fel, så är det bara till att flytta den. Jag är ute efter en ny säkerhetsväst. Jag tycker att det är sjukt obekvämt...
Svar
8
· Visningar
2 763
Senast: Amk
·
Utrustning Hej Jag är på jakt efter ett par nya benskydd fast i läder denna gång.. i svart då hästens andra utrustning är i svart. och gärna ett...
Svar
0
· Visningar
719
Senast: Smulaa
·
Utrustning Ja jag är lite trött på att jag inte blir av med mina sadlar, så jag behöver lätta mitt hjärta lite! Andra är välkommna att prata om... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 802
Senast: oof
·
L
Utrustning Har äntligen funnit täcken med omlottknäppning. Va först inne på att skaffa fleec för att lägga på en oklippt häst efter träning för att...
Svar
18
· Visningar
3 916
Senast: loppo
·
Utrustning Massa förslag på snygga träns, tack! Letar efter ett träns med pullarnosgrimma med smala remmar. Och ett träns med engelsk nosgrimma...
Svar
1
· Visningar
1 016
M
Utrustning Hej! Innan jag blir fattig student hade jag tänkt att investera i en vad jag kallar "sjukhusfilt", dvs ett sånt där gult ylletäcke med...
Svar
2
· Visningar
2 508
Senast: Buck
·
Utrustning Många nyare transporter har idag Panikbommar. Men går dessa att fälla både upp och ner? Vad gäller för säkerhetsbommar, går de att... 2
Svar
20
· Visningar
7 390
Senast: Fredag
·
Utrustning Hur har ni det i stallet och sadelkammaren? Jag vill fixa om lite i stallet och speciellt i sadelkammaren men vet inte hur...
Svar
0
· Visningar
797
Utrustning Hej hej Jag har idag en griffin haflinger/cob xxwid med fishinlägg till pållen men nu har han breddat sig plus gått upp i vikt. Såg en...
Svar
12
· Visningar
1 879
Senast: Lavinia
·
M
Utrustning Skulle behöva lagra upp med lite mer paddar, långa typ som Eskadrons långa. Mått runt 50x50cm helst, eller minst 45x50 då jag har...
Svar
4
· Visningar
1 598
Senast: -moa-
·
Utrustning Ja, jag får ingen rätsida på vad min häst är egentligen! :crazy: han har ca 45cm sadelläge, 105-110 grader bred. Jag tycker han har rakt...
Svar
19
· Visningar
2 314
Senast: kolfinnur
·
Utrustning Jag har ett par favoritridbyxor som det på lappen i dem står Lugana Kurze Leibh. Det är alltså Lugana men som är kortare i midjan, de...
Svar
5
· Visningar
1 426
Senast: Sorbe
·
Utrustning Jag skall köpa ett horseware täcke AMIGO 600D PLUS. Hittar det bara i den fula röda färgen.. Någon som vet om det kommer flera färger...
Svar
8
· Visningar
1 267
Senast: Trojlik
·
Utrustning Är det någon som vet skillnaden mellan dessa modeller? Är det någon skillnad mot hur de ligger ann på hästen? Eller är enda...
Svar
0
· Visningar
892
Senast: Sammet
·
N
Utrustning Jag har hört flera gånger att Windsor och Wellinton är "samma" märke/sadel men jag hittar ingen info om det på internet. Hur är det...
Svar
6
· Visningar
1 252
Senast: Neinor
·
Utrustning Hörde ett samtal mellan två pers på träningen igår och de pratade om sadlar med (heter det bossor fram, under vulstret närmast...
Svar
1
· Visningar
867
Utrustning Finns det Horseware täcken med endast 100g fyllning ? Jag har tittat, antingen har jag inte vart uppmärksam eller så har jag bara inte...
Svar
7
· Visningar
1 167
Senast: Inka-90
·
M
Utrustning Nu har jag under många års tid försökt hitta något som gör att mina fötter inte förvandlas till isklumpar vid ridning på vintern. Dubbla... 2
Svar
35
· Visningar
6 436
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka