Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning finns det ngn här inne som kan ge en utvärdering av denna sadeln?=) jag ska prova ut en hoppsadel på tisdag så jag kommer juh veta snart...
Svar
7
· Visningar
3 536
Senast: beachbunny
·
C
Utrustning Jag sitter och funderar på om RW-s hoppsadel skulle kunna passa min ponny? Jag skulle vilja ha en hoppsadel till min nordsvenskkorsning...
Svar
1
· Visningar
769
M
Utrustning Hej, Är på jakt efter en ny sadel till min häst, men har svårt att se vilken ryggform ´han har. Kan ni hjälpa mig? Är detta en kort...
Svar
2
· Visningar
1 031
Senast: miia123
·
Utrustning av olika orsaker så rider jag min häst en del på pelhambett (problemet sitter hos mig, inte hästen) Har bara haft lånebett tills nu...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: vinkelina
·
Utrustning Jag undrar hur stor skillnad det är på modellen SMB II och Elite SMB? Eliten ser ju smidigare ut men gör det IIan till osmidig? Undrar...
Svar
0
· Visningar
1 029
Senast: Dialhard
·
Utrustning Sitter och funderar på om jag ska beställa en Hidalgo Venice II eller en Chezz Iberico från tyskland/Österike. Priset är ungefär...
Svar
2
· Visningar
1 287
Senast: tigerfisken
·
Utrustning Om ni skulle köpa en ny sadel och bomvidden på den sadeln skulle vara felmärkt, alltså sadeln är bred som den vidd du beställt, men...
Svar
4
· Visningar
1 102
Utrustning Var inne i en butik idag o dreglade över ridtäcken (skritttäcke). Mias var i ull, o var tunnare, Lamicells var i tjock fleece (800 g)...
Svar
10
· Visningar
1 563
Senast: Deimion
·
C
Utrustning *hur mäter man lättast hur lång sadelgjord man behöver till sin häst? *Är måtten på en sadelgjord med platta samma som på en vanlig...
Svar
3
· Visningar
3 600
Senast: Lydia
·
S
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Polarpad? Snöklampsulan man själv klipper till efter hästens hov och fäster med de främre...
Svar
8
· Visningar
3 258
Senast: ulle.j
·
Utrustning Letar sadel till medryttarhästen. Eller en sadel till mig som jag ska ha till medryttarhästen :p Typiskt nog har vi varit tvugna att...
Svar
3
· Visningar
1 261
Utrustning Jag är helt rudis på sadlar. Börjar väl få lite grepp om livet men jag är verkligen inte duktig. Det är verkligen en djungel och mkt att... 2
Svar
31
· Visningar
3 981
Senast: Baddy96
·
Utrustning Hej! Såg någonstans att man kunde färga om spännen på träns, fungerar även detta på bett?? Isf, vart kan man köpa det? :laugh...
Svar
13
· Visningar
1 868
Utrustning Det ska man ju göra sägs det. Jag har då ett problem med min häst. Den är nämligen inte förtjust i att byta bort sina älsklingsbett ;)...
Svar
7
· Visningar
1 948
Senast: Lydia
·
Utrustning Jag har under vintern låtit min gamla tant gå med ett halstäcke då jag tycker halsen och nacken håller sig betydligt mjukare då (har... 2
Svar
22
· Visningar
3 539
Senast: Jenny85
·
Utrustning Hur gör ni? Är nyfiken:) Har ni hästarna broddade i hagen? Även när de går med andra? Varför/varför inte? Och har ni dem broddade... 2
Svar
33
· Visningar
3 074
Senast: muppia
·
Utrustning förstår att det är svårt att se, men den är väldigt lik Venezian. Men det finns inte den vita randen på bakvalvet och knästöden ser lite...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: Comfort
·
Utrustning Jag vill alltså ha tips på märken och modeller utan djupt säte då jag känner mig så fruktansvärt låst i dessa. Det behöver ju inte vara...
Svar
7
· Visningar
1 845
Utrustning Gillade inte tretornstövlarna först men köpte tillslut ett par advanced...Tog bara ett par veckor så var det mina absoluta favoriter...
Svar
10
· Visningar
1 840
Senast: bambi82
·
P
Utrustning Inser att mina Graninge stövlar är inne på sista versen :( och behöver införskaffa nya stövlar. Finns det fler modeller ni kan...
Svar
14
· Visningar
1 780
Senast: Carand
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka