Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

H
Utrustning Ngn som har erfarenhet av att skicka en sadel? Har hittat en jag ev. ska köpa, men hur löser man det med betalning och vad händer om... 2
Svar
22
· Visningar
2 100
Senast: Elektron
·
Utrustning Var inne på en annonsida där jag tidigare lagt in annons på min ena sadel (en montsegur) denna är såld nu. Hittade nu min annons längst...
Svar
16
· Visningar
1 645
Senast: Cita
·
Utrustning Hur vet man vad som är lagom tjocklek egentligen? Min häst är klippt och nu är det +9 grader och sol, är ute med ofodrat regntäcke...
Svar
11
· Visningar
2 633
S
Utrustning Jag har köpt ett tungfelsgummi men jag vet inte om jag är dum eller men jag förstår inte hur jag ska få på det på bettet? Kan någon...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: sol24
·
Utrustning Jag blir så less, hur jag än lägger sadlarna så blir avtrycken i princip alltid de samma. oavsett hästar, sadlar och schabrak, utprovade... 2
Svar
32
· Visningar
7 005
Utrustning Hej, funderar på en prisnedsatt Hidalgo-sadel från deras nätbutik. Har någon handlat av dem eller från ngn annan tysk nätbutik? Hur är...
Svar
2
· Visningar
1 207
Senast: MaddeLen
·
W
Utrustning Att ammoniak och diverse salter är allvarliga saker tvivlar jag inte på. Men exakt hur skadligt är det för skor och stövlar? Jag läste i...
Svar
7
· Visningar
3 154
Senast: EQL
·
Utrustning Jag har köpt ett rambotäcke till hästen på Tradera. Ville ha ett kvalitétstäcke inför regn och rusk. Av naturliga skäl följde det inte...
Svar
18
· Visningar
1 737
Senast: Wembley
·
B
Utrustning Undrar om någon vet om man kan tvätta Skenskydd i tvätt maskinen utan att de blir konstiga i formen. har tvättat för hand men får inte...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: aprilia
·
T
Utrustning Funderar på att införskaffa mig ett av Horsewares ponny täcken. Står mellan Rhino Plus eller Wug men är fundersam över storleken. Har...
Svar
8
· Visningar
1 670
Senast: kryptisk
·
F
Utrustning hej ! Efter ett evigt letande och läsande så har vi äntligen hittat tre olika boggisar som vi kan tänka oss köpa... - umesläp...
Svar
16
· Visningar
2 514
Senast: Sparvoga
·
J
Utrustning Ja, nu söker jag hjälp ang vilken sadel som skulle kunna passa på min tjocka lilla häst. Köpte henne för snart 1 vecka sedan. Hon är...
Svar
1
· Visningar
579
Utrustning Nu behöver jag hjälp av er duktiga bukefalister! jag köpte för 2,5 år sedan en torsion dressyrmodellen. Jag har dock senaste året knappt... 2
Svar
25
· Visningar
2 943
Senast: cristobal
·
Utrustning Hej! Jag har en väldigt tjusig ung man som är väldigt stel. :( Funderade på att köpa en ryggvärmare från back on track, alla prisar...
Svar
8
· Visningar
1 791
Senast: ann80
·
V
Utrustning Söta bukefalister, jag skulle behöva lite hjälp. Nån här som har en dressyrsadel från Morris & Nolan? Någon som vet vad de väger på...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: MoQ
·
Utrustning Har hittat några annonser på dessa stövlar men säljarna har inte skrivit vad det är för märke. Tycker de är rätt coola, men skulle vilja...
Svar
6
· Visningar
806
Senast: palle
·
Utrustning Jag har en häst som sedan tidigare (innan min ägo) har nedslitna tänder, troligtvis på grund av felanpassat bett. Jag försöker hitta... 2
Svar
20
· Visningar
15 782
Senast: bigganl
·
Utrustning Hej hej Är det någon som vet om man kan göra något åt en bortsliten D-ring på en sadel? Sätta dit en ny menar jag alltså. Ska sälja...
Svar
2
· Visningar
975
Utrustning Är det lätt att montera bort ett sadelskåp som sitter fram på vagnen? Är det någon som vet ungefär hur mycket ett sådant påverkar vikten?
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Sparvoga
·
Utrustning Är den sadeln bra? Nypris? Länk om info av sadeln? Tacksam för svar
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Jardina