Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst fick panik i hästransporten idag. Vi skulle bara lastträna och var därför på hemmaplan. Han gick snällt in, jag stängde och han... 7 8 9
Svar
171
· Visningar
23 643
Senast: rubytoo
·
B
Hästvård Jag har funderingar kring den så kallade hovbensförsänkningen då en av våra hästar kan ha råkat ut för detta. Hon är en 16årig...
Svar
2
· Visningar
2 699
Senast: Mike
·
R
Hästvård Är det någon som använder det? Är det bra? Vad använder ni det till? Gallor eller skador ? Vad? Tack!:)
Svar
8
· Visningar
1 657
Senast: kirrekorv
·
Hästvård http://www.expressen.se/index.jsp?a=222027 PL 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 018
Senast: Elemmírë
·
Hästvård Hur långt innan fölning ska man ge stelkrampsvac?
Svar
5
· Visningar
966
Senast: åke
·
Foder & Strö Var hittar man ett bra sådant att ladda hem eller knapra på nätet??? Inte hippocampus.
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Natasja
·
Hästvård Jag känner att jag behöver lite bollplank och kanske lite input när det gäller min häst just nu, känns lite tröstlöst. Har ett fullblod... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 889
D
Hästvård Någon som har erfarenhet av att åka med hästen till ett slakteri för att avliva den?:cry: Min pålle är utdömd, och ska tas bort och...
Svar
11
· Visningar
1 930
Senast: Solis
·
Hästvård Hur ligger det till nu? Går stoets vaccination över till fölets? Eller när ska man vaccinera stoet för att det ska göra det??
Svar
5
· Visningar
931
K
Foder & Strö Fick analys på stallets hösilage i min hand idag. Vi har länge trott att hösilaget varit lite halvdåligt eftersom flera av hästarna...
Svar
8
· Visningar
1 828
Senast: Kira2002
·
Q
Hästvård hej allesammans, Jag bara undrade ifall det är någon här som är duktiga på försäkringsfrågor. Har nämligen en häst som har blivit...
Svar
5
· Visningar
1 597
S
Hästvård Har en islandshäst som för lite över ett år sedan fick COPD. I somras kliade hon sig mer än vanligt, inga sår eller så, men ändå så pass...
Svar
4
· Visningar
659
Senast: Skuggabaldur
·
Foder & Strö Jag ska byta från Hö till ett ganska så torrt hösilage, men är det något speciellt jag ska tänka på? Ungefär över hur lång tid bör jag...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: mackan
·
G
Hästvård Kan jag ge glukosamin och msm samtidigt som hästen går på fenylbutazon? eller blir det helt tokigt med msm eftersom att det också är...
Svar
2
· Visningar
1 114
Senast: TantEster
·
T
Hästvård Hej! Är ev på väg att köpa en 5 åring som är importerad från belgien för ca 6 månader sedan. Ingen besikting har gjorts men inte... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 952
Senast: Tottboll
·
S
Foder & Strö Blir så trött på henne ibland:mad:! Hon får linfröolja, B-vitamin, Breathe-Free (örtblandning) plus något annat att blanda med som...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Skuggabaldur
·
L
Hästvård Kan man göra bädd av spån? Min kompis som haft sin häst på ett annat ställe sa att hon bara mockade ur bajset. Hur funkar det trodde...
Svar
7
· Visningar
1 269
Senast: a1agnlju
·
L
Hästvård Nästa gång jag ska raka min ponny har jag bestämt mig för att raka halva huvudet också. Någon som har tips hur man gör? Bilder...
Svar
3
· Visningar
1 375
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Vet inte om jag lagt tråden rätt.. Och jag vet att det finns fler trådar om ämnet men jag blir galen! Jag har en 6-åring som inte är...
Svar
9
· Visningar
2 150
Senast: MiniLi
·
P
Hästvård Det är så här att min häst har väldigt svårt att hålla hullet, Han är ett fullblod på 9år , nu har det väll blivit lite bättre. Förut... 2
Svar
23
· Visningar
1 776
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna