Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö hej hej alla! vad har ni för erfarenhet utav vetekli?? berätta gärna......mvh e
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Coffeaclub
·
A
Hästvård Hej! Jag undrar om det finns någon som vet bra hemsidor angående ögonsjukdomar hos häst? typ; infektioner, inflammationer, skador m,m...
Svar
2
· Visningar
2 850
Senast: loch
·
Hästvård Pratade med en person idag som klagade på att hästen hade blivit ordentligt halt efter ett hårt pass dagen efter en skoning. Hästen går...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: Gwaeron
·
K
Foder & Strö Hej, jag undrar omd et finns ngn som vet en smart sammansättning av foder som gör att hästen får mer energi och blir lite mer framåt...
Svar
1
· Visningar
585
Senast: pinky
·
P
Foder & Strö jag har snart inte råd med hö. Jag betalar idag 3.30 kr/kg hö, utan analys. När jag fick min häst för ganska precis ett år sen betalade...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 784
Senast: Zwerchig
·
M
Foder & Strö Jag har precis köpt en shetlandsponny. Han är 3 år och han motioneras inte så mycket nu, jag tänkte börja med det ganska snart. Han är...
Svar
17
· Visningar
1 247
Senast: Mallory
·
R
Hästvård Idag när jag kom ut till stallet och skulle hämta min häst, så ville hon inte följa med mig in. Jag går runt till andra sidan och där...
Svar
9
· Visningar
1 241
Senast: EnWisa
·
Hästvård Hur mycket kan man klippa hästen utan att behöva täcka den? Ja, Fabbe är ju nordis o blir väldigt svettig med sin (redan) tjocka...
Svar
13
· Visningar
1 485
Senast: Trissa
·
Z
Hästvård Vad är det som gäller med vaccinationer för föl, unghästar och äldre hästar? När skall dom vaccineras, hur länge? en gång om året..?
Svar
2
· Visningar
551
Senast: Mitrolle
·
W
Hästvård Hej! Jag undrar om någon har några bra motionstips för min häst då jag är gravid i 8 månaden och inte rider mer? Han är en unghäst på 4...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: MaLiNsMaLiN
·
S
Foder & Strö Jag forstår inte min höanalys. Vad betyder feh/kg?? Mitt hö har 2feh/kg.... Hmm. Nån som vet?
Svar
4
· Visningar
998
Senast: HelenaHandberg
·
R
Foder & Strö Min kompis köpte i juli en import som var i bedrövligt skick. Mycket mager-ryggraden syntes, korset var jättetoppigt och revbenen syntes...
2
Svar
23
· Visningar
2 725
Senast: ardnasgrebsrof
·
B
Foder & Strö Har en liten shettishingst. Han är ärligt talat tjock. Sen har jag en annan shettishingst - han är mer "normal". Jag tycker att det är...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: pinky
·
E
Foder & Strö Hur många här kör med "färdigfoder", ex Krafft, Hippo, Salsa, Kvarnby m.fl? Varför har ni valt att göra det? *nyfiken*
2
Svar
25
· Visningar
2 104
Senast: Egonson
·
H
Hästvård Hur stor betydelse har hängknän för hästens hållbarhet och prestanda EG? Har inte stött på detta fenomen förut, annat än på...
Svar
5
· Visningar
1 413
Senast: Pinge
·
Hästvård Min häst veterinär besiktades igår (hon är hos en fodervärd). Vet. trodde då att hästen har fått spatt, men det var isåfall väldigt lite...
Svar
2
· Visningar
3 187
Senast: Ämelie
·
L
Hästvård Jag är mitt inne i ett hästköp och har fått hästen veterinär besiktad. Hästen var fullt frisk förutom att den "markerar" på höger...
Svar
8
· Visningar
8 129
Senast: juvelen
·
A
Foder & Strö Hej! Jag håller på och räknar ut foderstater till mina hästar med Hippocampus foderstats-program. Jag har en unghingst på två år som...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: airama
·
Hästvård Brukar tjära min hästs strålar ibland då hon lätt får röta/blir mjuk o uppluckrad. Det bästa är väl att tjära på helt torra hovar, men...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Tussilago
·
A
Foder & Strö Nu är det så att jag har en 8 årig vallack som jag köpt för lite mer än ett år sedan. Där han stod innan var han lös i magen (det...
2
Svar
35
· Visningar
3 857
Senast: hottis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp