Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Förra vintern fick lillponken (nu 4,5 årig islvalack) pälsätare, d tog rel. lång tid innan jag fattade att det var pälsätare (typ hela...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: Francess
·
M
Hästvård Vi har en äldre valack (f -88) som blev halt i somras. Han var halt av och till under några veckor, somliga dagar helt ohalt och somliga...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: sleepy
·
Hästvård Okej. Uppdateringsdags. :) Efter alla filmer, frågor och funderingar. Equiterapeuten var ute hos Battis igår, och kände över honom...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: Jen80
·
Hästvård I statens jordbruksverks allmänna råd (1994:2) 1:28 står det: Detta är taget ut en inspektions rapport från miljöskydds kontoret...
2
Svar
25
· Visningar
1 940
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård När man ska ge grundvaccinationen av influensa, är det tre gånger med vilka tider emellan? Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
645
Senast: TantEster
·
J
Hästvård Hejsan… Det här med veterinärer verkar inte fungera för mig… Min häst fick ett sår på bakbenet. Ett litet från början, men det växte och...
Svar
8
· Visningar
1 319
Senast: josse_horses16
·
Hästvård Hur har ni med erfarenheter av detta upptäckt/misstänkt lösa benbitar på hästar som ännu inte rids/arbetas i större omfattning? Jag har...
Svar
5
· Visningar
1 010
Senast: Tasja
·
H
Hästvård Som jag nämt tidigare så går min nu snart 3åriga sto på lösdrift. Nu undrar jag över hur mycket behov av att ligga ner en häst som...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: **BORTTAGEN**
·
M
Hästvård när man behöver behandla pälsätare. Jag har nämligen frontline spray hemma till hunden men ej det andra. :confused:
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: Elric
·
Hästvård Ni som har avlivat hästar med spruta och sedan begravat dom hemma på gården.... Hur har ni gjort rent praktisk? Hade ni hittat platsen i...
Svar
7
· Visningar
1 306
Senast: Horsespirit
·
M
Hästvård Skulle vilja veta så mycket som möjligt om det på häst. Är det någon som haft häst med urinvägsinfektion? Hur yttrade det sig...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: lil-sis
·
F
Hästvård Hästarna kom in igår vid 20 tiden, P travade glatt in i sin box och började käka som vanligt. Alla hästarna kollades rutinmässigt igenom...
Svar
9
· Visningar
1 377
Senast: CosmicQueen
·
Hästvård Pålle är lite lite varm, men haltar inte. Det är på insidan just ovanför/ovankanten av bakre kotan (ungefär mitt på insidan), ett mycket...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: zilla
·
Hästvård Efter att ha behandlat ett par gånger mot mugg - med Virkon enligt rekomendationer, så fick jag igår höra att det förmodligen är skabb...
Svar
3
· Visningar
1 839
Senast: Rimfaxe
·
Hästvård Har upptäckt en konstig sak med min nyköpta häst (haft honom i 3 veckor) Ibalnd när han äter så klonkar det i käken på honom. Någon...
Svar
4
· Visningar
2 525
Senast: LitenIsa
·
N
Hästvård Jag skulle vilja ha lite information om vad inre tumörer kan ge för symptom på en häst? Givetvis beror det väl på vart tumören sitter...
Svar
13
· Visningar
3 392
Senast: kopparberg
·
Hästvård Har nu läst lite overallt att man kan väcka blodmaskarna som sussar om man maskar på "fel" sätt och därmed riskera ett koliktillstånd...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Magdalena
·
Hästvård Nu verkar det som om det är där problemet sitter. Någon som vet om hur den prognosen ser ut? Det är helt nytt för mig. Hon behandlas...
Svar
6
· Visningar
2 172
Senast: annaa
·
Z
Hästvård den 17/12 vad hovslagaren här och slog på nya skor+ snösulor. på kvällen när jag kom till stallet var hon jätteöm i alla fötter,men...
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: zana
·
R
Hästvård Har behandlat min putte nu över ett år för mugg och rasp.Utanresultat...Men nu har jag fått besketet att han har fotskabb.. :confused:Så...
Svar
9
· Visningar
1 995
Senast: Raffe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp