Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Hejsan! Idag fick jag min foder häst, som oxå idag skildes från sitt föl. Hon har fortfarande mjölk kvar i juvret, jag har mjölkat...
Svar
5
· Visningar
773
Senast: linabergmer
·
L
Hästvård Hur kan hästen få det? Hade mitt sto ute på foder i 1 o ½ månad, de vet. bes. henne och hon var halt i vä. framben. Jag tar henne till...
Svar
8
· Visningar
1 628
Senast: lisarap
·
F
Hästvård Hur lång tid har det tagit för era hästar att läka ut en gaffelbandsskada? Blir det helt bra efteråt eller blir senan "svagare" eller...
Svar
1
· Visningar
966
Senast: Desert_Wind
·
T
Hästvård Mitt sto har fått en stor kal fläck uppe på ryggen.(Ca 20 cm lång+ revor på ca 10 cm+ småsår omkring) Är det vanligt att hästarna biter...
Svar
1
· Visningar
1 213
Senast: Francess
·
S
Hästvård är det nån som gör det mer än jag? :confused:
Svar
9
· Visningar
954
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård För ca ett år sedan fick min ponny en rejält stor bula vid sidan av nosryggen, lite snett nedanför ögat. Jag åkte in till en ATG klinik...
Svar
13
· Visningar
2 690
Senast: Gisburne
·
E
Hästvård Jag behöver hjälp med att få veta hur man lindar med ben lindor? Vilket slags matrial ska det vara? Till olika tillfällen ska det vara...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 712
Senast: styr_björn
·
B
Hästvård hejsan! Kanske ska köpa häst, kommer bli jättekul! :bump:
Svar
1
· Visningar
642
Senast: unki
·
Hästvård Då jag nu sitter & väntar på vet, med en trolig korsförlamningshäst, så vill jag höra era erfarenheter, tips & ideér ang det hela. Det...
Svar
6
· Visningar
1 350
Senast: shattis
·
H
Hästvård Det är så här att jag hade tänkt klippa min häst en gång till. Skulle iväg på skidsemster en vecka över jul och ansåg det onödigt att...
Svar
7
· Visningar
902
Senast: svea
·
Q
Hästvård nu har dom ringorm på klubben (som nåra kanske redan vet) men nu har dom inte hafft något nytt "fall" av sjukdommen på 1 månads tid. ca...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: Qudexco
·
D
Hästvård Har ett halvblod som är riktigt, riktigt knepig att rycka manen på. NATURLIGTVIS så har han supertjock man dessutom, så den måste...
Svar
10
· Visningar
822
Senast: Dulcidine
·
Hästvård Klurar lite här på förmiddagen. Vad beror mugg på - egentligen? :confused: Har aldrig fått någon riktigt bra förklaring faktiskt. Så...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: BeastieBabe
·
K
Hästvård Jag håller på att bli knäpp! Jag vet inte hur jag ska förklara, men jag har letat häst jättelänge nu och jag tycker bara att det är en...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Kalasbruden
·
F
Hästvård till hösten har jag möjlighet att göra min halvårspraktik på irland, vilket hade varit helt underbart. men jag tror inte jag kommer åka...
Svar
2
· Visningar
623
Hästvård När vill ni kyla respektive värma hästens ben och vad har ni för syfte med det hela? Meningarna är väldigt skilda i den här frågan, vad...
Svar
8
· Visningar
2 051
Senast: Ryttarsmurfen
·
Hästvård Hur farligt är det att ge hästen vatten dirket när man kommer tillbaka till stallet? Min unghäst är oftast väldigt törstig efter...
Svar
11
· Visningar
1 222
Senast: Mitra
·
Hästvård Vårat sto fick i år en fölunge, men under tiden hon gick hade hon konstiga kolik anfall, hennes mage var i gång och allt stod annars...
Svar
8
· Visningar
1 494
Senast: LaMaya
·
N
Hästvård Om man ska rycka en mkt tjock och lång man, finns det några knep så att man slipper hålla på i all evighet? Kan man klippa ner den först...
Svar
17
· Visningar
1 427
Senast: Spider84
·
H
Hästvård Någon som vet hur mkt en hältutredning på klinik brukar gå på? Tänkte passa på och kolla tänderna också när jag ändå är där? Vad tar de...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Dulcidine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp