Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Min häst har rinnande ögon och har haft det under en längre tid. Det syns inget annat, inte röda slämmhinnor och det verkar inte besvära...
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: mirage
·
Hästvård Har läst att ledvätskan blir tunnare, men hur kommer det sig, rent medicinskt alltså. Varför kallas det inflammation och hur kommer det...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: HannaZ
·
Hästvård Mitt halvblod som är 18 år har fått ett svullet ben. Det är även varmt över hoven. Han är inte halt. Han har några ggr förut fått...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: gejsa
·
Hästvård Har funderingar på detta då min häst är rätt skitig av sig i boxen vilket gör att det det evigheter att mocka rent + att det blir...
Svar
11
· Visningar
2 267
M
Hästvård Hej alla! Är det någon som har erfarenhet av att hästen på vissa hudpartier får klåda och det sitter som gula skorvklumpar i skinnet som...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: marre79
·
Hästvård Någon som har erfarenheter av detta? Har kontaktat flera olika hovslagare och det den ena säger är rätt säger nästa är helt fel... Hjälp!
Svar
13
· Visningar
5 750
Hästvård igår när jag kom till stallet så var pållen jättevarm i höger framknä, han var dessutom lite svullen. han verkade däremot inte ha ont...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: Freyr
·
A
Hästvård om en ponny slutar att pissa och skapet svullnar upp och när den ska pissa kommer det bara blod vad kan de bero på???? kan det vara...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Icebabe_1
·
G
Hästvård Nu hade damen varit bra sen lördags kväll. Har sen dess bara ätit betfor och hö och verkat ok. Har skrittat henne. I förrgår kväll...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: Gargamella
·
Hästvård Battis var stel och dan igår när jag red - lite ovillig att länga steget och gick och spände sig i nacken, bet fast i bettet och var...
Svar
18
· Visningar
1 511
Senast: SaraMara
·
M
Hästvård Jag vet inte om jag är helt ute och snurrar nu men såvitt jag vet så är hornet utsidan på hoven (vägghorn/sulhorn). Var inne på en sida...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: Mulen
·
A
Hästvård va tycker ni oom att ha 2 hästar (unghästar stående tillsammans i varje box, det hade de där jag praktiserade och de sa att de hade de...
2
Svar
35
· Visningar
2 314
Senast: wild
·
Hästvård Ibland när jag rider så går min häst väldigt stelt, som om det gjorde ont i hovarna. Det är bara på grusvägar och asfalt hon går så, på...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Lazio
·
Hästvård Min lilla islandspålle blev förkyld för snart 2 veckor sen, snorig och hostig. Lite hängig ca 2dar men ingen feber. Nu är han inte...
Svar
9
· Visningar
1 280
Senast: turbofling
·
D
Hästvård hej..hur lång tid brukar det ta för en sträckning att läka ungefär? min häst har "knölar" på ryggen, där sadeln ligger. Han har inte ont...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Jessica
·
D
Hästvård Hej! Ska iväg till mälarkliniken & röntga min pållas framknän nästa vecka. Ungefärligt pris på det?
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: Alexandra_W
·
R
Hästvård i flytten i somras.Jag har letat överallt men det är och förblir borta.Kan jag få en kopia av vet som vaccinerade?Är en sådan kopia...
Svar
2
· Visningar
1 554
Senast: Domaren
·
Hästvård Hej! Pållen har fått något som liknar skav på bakre delen av ryggen, typ ovanför virveln. Det är precis som om håret där är kortare...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: skuggi
·
B
Hästvård Jag har ett 3 årigt sto. Hon är ett Sv. halvblod men väldigt litet bara D-ponny... Inte alls kraftigt. Jag undrar vilket foder som är...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: **BORTTAGEN**
·
T
Hästvård Har en gammal pensionär och en yngre förmåga, den äldre går bara hemma, ja förrutom någon ridtur då och då men åker aldrig någon...
Svar
3
· Visningar
742
Senast: blondi3958
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp