Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vid ungefär vilken ålder och ordning sluts dom olika tillväxtzonerna?? Hur mycket skiljer det som mellan dom olika raserna.
2 3
Svar
56
· Visningar
5 589
Senast: pialotta
·
C
Hästvård Vill höra hur era hästar trivs att gå på lösdrift året runt,även vid vintertid? Det är visserligen bra för hosthästar,men även för...
Svar
18
· Visningar
1 858
Senast: Sesselja
·
Hästvård Jag undrar om jag kan "rida" (skritta på lång tygel) min häst som är skadad. han har problem med att räta ut sitt ena framben = ojämn...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Lena
·
S
Hästvård Min häst sträckte gaffelbandet och böjsenan för ett antal veckor sedan. Har börjat skritta det kändes bra. Vetrinären sa att hon ska...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Spatt
·
H
Hästvård Min pålla har ända sedan jag köpte henne haft större vänsterknä fram. Hon är vet. besiktad 2ggr, men inget böjprov har gjorts då min...
Svar
7
· Visningar
944
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Lägger en tråd här med, med risk att bli lynschad. Tänkte att det e fler som passerar här o jag skulle verkeligen vilja ha tag i dethär...
Svar
17
· Visningar
1 515
Senast: Svartfot
·
P
Hästvård Nej, nu har det väl slagit slint pá människorna här nere..... Skulle köpa kalk för att grunda bedd härom dagen och fár till svar att det...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: Alexandra_W
·
P
Hästvård Efter hur láng tid kan man använda hästgödseln pá betesmarken, utan risk för att "smitta ner" marken? Om det är som mull sá bör det väl...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: Pirayan
·
F
Hästvård I mitt fall gäller det en tvåårig ungponny. Welsh av cobtyp, sto född sommaren 2001. Vad jag vet aldrig avmaskad, åtminstone ej på hela...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Francess
·
F
Hästvård Min häst har problem med vänster fram och bak. Han är inte halt, men strålen har blivit helt mjuk och "djup", dessutom luktar det...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: alisson
·
P
Hästvård alla är \"experter\" nu för tiden. misstolka mig inte men när en häst i stallet är sjuk så vet alla tydligen vad det är för fel på den...
Svar
16
· Visningar
1 703
Senast: alisson
·
Hästvård Min häst som är trevllig och go under vår, sommar och tidig höst blir ett monster någongång i mitten på september. Om man umgås med...
Svar
16
· Visningar
1 144
Senast: grimman
·
M
Hästvård Det är så att jag håller på att grundvaccinera min häst, och imorgon ska hon få sin andra spruta (fick den första för 5 veckor sen) å nu...
Svar
12
· Visningar
2 017
Senast: Sesselja
·
Hästvård Nejdå Anna sitter inte alls o pluggar i kväll... Nu kommer nästa fråga.:angel: Bättre sent än aldrig. E det nån som kan ge ett exmpel...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: Svartfot
·
E
Hästvård vi hade en equiterapeut i stallet igår (vilket var jätteintressant!) Han hittade en vargtand på min häst, som jag vill ta bort (helst...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: suisyola
·
Hästvård Mitt varmblod, en sjuårig valack har börjat bete sig konstigt i höger varv på volten och även lite underligt annars också i ridningen...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Polly_Mulle
·
H
Hästvård Vet någon om det finns någon sida på nätet där man kan räkna ut foderstat för häst? Vet att det finns speciella program som gör det...
Svar
1
· Visningar
1 343
Senast: **BORTTAGEN**
·
H
Hästvård Vaccination, stelkramp, avmaskning och b-vitamin. Finns det något mer jag kan göra för min lilla skrutta :confused: Köpte henne då hon...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: HubbaBubba
·
D
Hästvård min häst har gallor på alla ben är det någon som vet hur man kan få bort dom??? hur gör man för att ta bort dem?? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 125
Senast: Donalds
·
G
Hästvård Vad tycker ni om det? Verkar finnas rätt många olika åsikter om det. Vissa tycker det är positivt och ett bra sätt för att se ev. skada...
Svar
11
· Visningar
1 316
Senast: mirage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp