Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Jag har ett dräktigt islandssto och jag undrar hur jag ska räkna ut hennes behov. Jag väntar på att anlysen ska komma *hänger vid...
Svar
4
· Visningar
676
Senast: javill
·
N
Foder & Strö Hos vissa fodertillverkare så skriver de IE efter vissa vitaminer, t.ex Vitamin E 850 IE. Är det någon som vet hur man räknar om det...
Svar
5
· Visningar
725
Senast: Gammeln
·
L
Foder & Strö D&H buildup cubes/mix Hej! Jag fodrar min häst, 23årig valack, för tillfället med Krafft grov och lusern plus betfor och lite kalk och...
Svar
1
· Visningar
1 003
Senast: mirjada
·
E
Foder & Strö Jag har ett hö med dessa värden: 32 protein 8,7 mj 3,7 ca 1,2 p Har ett kallblodigt travarsto som i stort sett inte motioneras alls nu...
Svar
2
· Visningar
623
Senast: Jessica
·
E
Hästvård Min shetlandsponny är hingst(har låtit vererinären kolla upp de :o) men ponnyn är inte ett dugg intresserad av ston, inte ens av...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: Elliot_lover
·
K
Hästvård Hur upptäcker man att en häst har kotledsinflamation?
Svar
3
· Visningar
945
Senast: hjalle
·
Hästvård tidigast nästa vecka kommer min nya häst.. är jätteglad, han är min första egna häst, har varit medryttare i flera herrans år, och även...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Kivina
·
B
Foder & Strö hur pass farligt är ett selenöverskott? vad händer vi ett överskott? har läst mig till att en häst behöver 0,2 mg selen per 100 kg...
Svar
2
· Visningar
1 407
Senast: BeastieBabe
·
T
Hästvård Jag vill att en riktig hästtandläkare ska kolla igenom min hästs tänder och fixa till dom om det behövs.Ringer man till en klinik...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: angielie
·
N
Foder & Strö Snälla hjälp mig. Jag har fått två olika varianter på värden av havre & korn. De ena är de som står på freefarm de andra är de som...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: Nickedockan
·
M
Hästvård Såg just att SVA uppdaterat sin prislista för träckprovsundersökningar. De har sänkt priset för kvalitativ undersökning, där ingår...
Svar
11
· Visningar
938
Senast: Mlisa
·
S
Foder & Strö Vad tycker ni om det? Jag är ingen favorit av pelleterat foder och har en häst som blir lite för pigg av havre :devil: Korn har jag läst...
Svar
15
· Visningar
1 172
Senast: jojjo_blondin
·
P
Hästvård hur rycker man manen på hästen ? jag har aldrig gjort det förr. Drar man bara ? :o måste man använda kam ? :banana:
Svar
9
· Visningar
879
Senast: mustbeforever
·
B
Foder & Strö Jag ska börja använda Chevinal plus nu, och funderade lite på hur man kan ge det. Delar ni upp det fördelat på de olika...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: GoddessOfLove
·
R
Foder & Strö Foderkalk & foderkrita Är det någon som skulle kunna förklara för mig vad det är för skillnad på dessa? Jag behöver tillsätta ca till...
Svar
7
· Visningar
3 236
Senast: Minelli
·
D
Foder & Strö Hur lång övergångsperiod bör jag ha för att gå över från hö till silage? Jag har aldrig tidigare fodrat någon häst med silage... / Digge
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Diggemon
·
M
Hästvård Hej alla! Skulle fråga er vad för slags sulor ni har på era hästar på vintern? :confused: Täckande eller en "ihålig slang" som ligger...
Svar
10
· Visningar
809
Senast: muppan
·
Hästvård Någon som har någon erfarenhet av pålagringar på ländryggens fasettleder? Symptom? Hur fastställdes diagnosen? Behandling? m.m...
Svar
7
· Visningar
3 103
Senast: Boj
·
T
Foder & Strö Hej! Min häst är halt och har vilat i över två månader nu! Hon har gått i sjukhage hela tiden fram till för en vecka sen. Nu har hon...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: ylvalill
·
Hästvård Såhär är det, vi ska ta en häst på foder som tappat bort vaccinationspapprena. Måste vi då göra om grundvaccinationen (risken är att...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: Mammadutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp