Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Stretcha & massera gammal häst? Finns det något negativt i att stretcha och/eller massera en gammal häst? finns det risk för att hästen...
Svar
10
· Visningar
2 672
Senast: Centaur
·
Hästvård Nytt rop på hjälp! Hästen jag skrev om igår har varit inne på klinik idag. Hon har stopp i tunntarmen enligt vet. Vet sa att det finns...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 875
Senast: aramis
·
Hästvård Om ni fick välja på dessa två alternativ: 1) Morgonfodring inne kl 8, ca 3kg hö Utsläpp 10-10,30 och ytterligare 3kg hö i hagen...
2
Svar
22
· Visningar
1 866
Senast: aramis
·
T
Hästvård Hej allihopa.... Jag ska rida till ridhuset idag till en träning.. Och jag var osmart sist jag skodde pållan och satte inte på...
Svar
9
· Visningar
3 212
Senast: Tina_86
·
H
Hästvård Hästarna här hemma har börjat skala av träden från barken! Tänkte bara höra med er om dom har brist på något i foderstaten eller dom...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: therese_malung
·
Hästvård När man skall ta tempen på hästar så skall man ju sätta ett snöre i termometern för att den inte skall riskera att försvinna in i...
2
Svar
23
· Visningar
2 202
Senast: Bauke
·
Foder & Strö Vilka vitaminer är farliga att överdosera och hur hög är "max gränsen" ?
2
Svar
21
· Visningar
2 064
Senast: Trifon
·
Hästvård Jag har ju tidigare skrivit lite här om Novans mugg. I fredags beställde jag en veterinär för att titta på den. Veterinären tyckte inte...
Svar
13
· Visningar
1 499
Senast: fragansia
·
Foder & Strö Jag undrar om det finns någon som ger sin häst av det nya fodret från Krafft. Krafft musli. Hur ger ni det och ihop med vad? Håller...
Svar
16
· Visningar
902
Senast: gnorp
·
M
Foder & Strö jag har fått en fodderstat beräknad utav en tjej å då va det några andra hästar med och dom ägarna sa att dom ville ha en så billig...
Svar
6
· Visningar
746
Senast: BeastieBabe
·
L
Foder & Strö Min häst går under veckorna ute från ca halv 7 till halv 4. På morgonen får han bara kraftfoder och när han kommer in får han hö. I...
2
Svar
31
· Visningar
1 839
Senast: mirjada
·
M
Foder & Strö Mitt sto hon står bara nu.. eller mamma min är ute och går med henne nån gång i veckan.. För jag har flyttat hemifrån.. och är bara...
Svar
6
· Visningar
687
Senast: mia
·
Foder & Strö Jag läste för ett tag sen om att det inte var bra när hösilaget är för torrt, men jag kan inte hitta den tråden. Varför är det dåligt...
Svar
15
· Visningar
1 175
Senast: Dragonfruit_
·
E
Hästvård vet inte riktigt vilken tråd d passar in på men testar här. ibland när ja tar av täcket börjar han darra å skaka i hela kroppen nästan...
Svar
3
· Visningar
765
Hästvård Tydligen har grannstallet åkt på abortvirus och jag undrar lite om hur det smittar. Vårat stall ligger kanske 200 meter därifrån. Kan...
Svar
3
· Visningar
1 421
Senast: Mynta2
·
Hästvård Det är så här att min häst har nu haft ont i ryggen till och från under lite mer än 12 veckor...har provat massage, equiterapeft, örtkur...
2
Svar
33
· Visningar
4 964
Senast: SaraMara
·
V
Hästvård Kan man få lite hjälp? Det är erlichia och boreliaprov. Jag är inte säker på att jag fattar riktigt.. Såhär står det: BORRELIA...
2
Svar
21
· Visningar
2 669
Senast: TantEster
·
H
Hästvård En ponny på ridskolan har fått massa vita prickar på kroppen. Undrar nu om någon vet vad det kan vara? Är bara intresserad av o veta vad...
Svar
11
· Visningar
2 143
Senast: Bia
·
Hästvård Vacc mot botulism någon som har koll på hur viktigt det är? och ungefär vad varje spruta i grundvacc kostar? Hästen ska äta hösilage...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: furreburre
·
B
Hästvård Undrar jag? Min kommer alltid i tid, är utbildad och mycket trevlig. :) Men, det tog flera år att hitta honom. Har haft många olika...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 199
Senast: Muminros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp