Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård fick min häst som diagnos när vi var till vet då hältan inte gav med sig, han är intes vullen eller varm men vet sprutade bedövning i...
Svar
2
· Visningar
1 483
Senast: skjootan
·
T
Foder & Strö vad har betfor för protein- och energivärden?? behöver svar nu, försöker räkna ut en foderstat... :crazy:
Svar
2
· Visningar
660
Senast: Tican
·
Foder & Strö En häst i mitt stall får detta: 0,5 kg havre 0,3 kg sojamjöl 0,5kg betfor (blöt) och 6 kg hö per dag. Är inte detta ganska lite? Hästen...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: Sirisiri
·
B
Hästvård Kan man massera en häst med hälta? har hört att man inte ska massera en häst med inflammation i kroppen men när hältan troligtvis beror...
Svar
4
· Visningar
1 593
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö :confused:, men när man säger att man ger 1kg lusernhack tex, är det volymen 1kg, eller väger det 1kg? :crazy: :confused:
Svar
10
· Visningar
895
Senast: Nina83
·
Hästvård Min häst har slänger ut tungen på sidan av munnen. Tungan är nästan alltid ute men det händer att han tar in den korta stunder. Förra...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Tuki
·
M
Hästvård Jag kör min shettis varje dag, och hon behöver verkligen mer fäste än bara traktbroddar!! Enl. min hovslagare finns det inte nog med...
Svar
13
· Visningar
1 235
Senast: KaZa
·
Hästvård En häst i stallet har en knöl på utsidan av skenbenet nästan uppe vid hasen.Den är ca 3 cm i diam och stenhård,känns nästan som ben.Han...
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: sassabrassa
·
A
Hästvård hur gamla är era hästar. anledningen till att jag undrar det är att jag har en ponny som är 19 år gammal och jag vill se om det är många...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 880
Senast: Teala
·
L
Hästvård Har en liten arab kille på 6år som har varit missköt ett antal år innan jag fick honom. Har haft honom i ca 3,5 månader och på denna...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Lindis
·
J
Hästvård Jag funderar lite på detta med skoning av ridhästar, inom travet har man ju en massa för sig och skor hästarna mera induviduellt, men...
Svar
19
· Visningar
1 770
Senast: Tasja
·
T
Foder & Strö Får hem min nya häst imon... :banana: Och hon har väl ca 40-50 kg övervikt... Hon har gått på bete i Belgien fram tills för tre veckor...
Svar
11
· Visningar
1 089
Senast: henrik
·
V
Foder & Strö Jag är rätt ny på det här med foder och förstår inte alla fodertyper ni pratar om :confused: Räcker det om man ger en häst hö, havre...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: viljan
·
Foder & Strö Varför är det så sällan vetekli med i de foderstatsförslag man läser här på forumet? Är vetekli inte så bra? Är det inte "bra" att höja...
Svar
10
· Visningar
1 420
Senast: Magdalena
·
Hästvård Tja! Kan någon förklara vad man gör med en häst som förmodlingen börjar få pålagringar i hovbenet? Någon som har haft/har en häst som...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: 1_2_3
·
Foder & Strö det hjälpte med att spruta lite jodopax i boxen . nu ätar han normalt med halm. :bump: :bow:
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Jastelaraber
·
H
Foder & Strö Hur mycket väger 1 dl soja...?? Behöver bara veta det! Tack! :)
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Happy
·
R
Hästvård Är det någon som kan komma med tips på hur man stärker en häst som har problem runt/med SI- leden?
Svar
4
· Visningar
1 187
Senast: Rikkan
·
F
Hästvård Hade en diskussion med en kompis häromdan om vad som är bäst för kroppen, att vara tjock eller smal. Enligt en undersökning som jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 555
Senast: maiden
·
Foder & Strö Jag köpte "stallboken" i globen på horseshowen iår, med boken fick jag en liten påse hästgodis. Och hästarna ÄLSKAR d! Dom skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp