Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hejsan på er :) Nu har vi bestämt att våra pållar ska få ensilage ute i hagen. Dock får jag ett foderstats problem :confused: Hur ska...
Svar
5
· Visningar
801
Senast: truls
·
L
Hästvård Finns det någon här som har fått buköppna sin "hingst" för att kunna kastrera? Hur stor är risken för inflamation ? Visst kan de strycka...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Lindis
·
A
Foder & Strö D-ponny, 23 år, arbete ca 3 dagar/v, ser bra ut i hull, hårrem och humör Höet har jag inte värdet på nu, men ett sjysst hö med normala...
Svar
4
· Visningar
821
Senast: Bucus
·
E
Foder & Strö Jag gav min förra ponny ett kraft foder som heter Superväx. Det var d et bästa foder jag haft. Men fisklever olja i. Är det nån mer som...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Elwis_86
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp med lite argument! Jag har hästen inackorderad och när jag ställde honom där så fanns det varmvatten och spolplats...
Svar
18
· Visningar
2 081
Senast: aramis
·
H
Foder & Strö Kan någon svara på om det har några negativa effekter på hästen om man har hästen på ensilage och byter till hö under en dag för att...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: aramis
·
Hästvård I tisdags fick min häst nya skor. Hovis började med att sko vänster fram, och det gick bra. Men när han skulle börja med höger fram, då...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: WBanna
·
Svar
1
· Visningar
604
Senast: majola
·
C
Hästvård Nån som vet vad en kur penecilin kostar till häst?
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: Bri
·
Foder & Strö Det blev strul med foderleverantören idag pga Vodafone (lång historia). Så jag var tvungen att köpa Hippo Alfa, som var det bästa i...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: Lydia
·
Hästvård Alltid ska det då vara något... :crazy: :crazy: Igår upptäckte jag att mitt dräktiga sto är svullen framför juvret. Inte i direkt...
Svar
4
· Visningar
1 565
Senast: CosmicQueen
·
F
Foder & Strö Ska man blöta eller inte blöta vetekli? Och hur mycket kan man max ge per dag?
2
Svar
23
· Visningar
2 039
Senast: RussPuss
·
S
Foder & Strö Jag ger min häst hösilage, betfor, havre, energikraft. Men han får inte den kicken som jag är ute efter.Har höjt havren till nästan 4 kg...
Svar
14
· Visningar
1 208
Senast: Magdalena
·
Hästvård Ni som har sulor på era hästar nu under vintern, hur förändras deras hov av det? med sulan så blir det ju inget tryck alls på strålen...
2
Svar
31
· Visningar
2 663
Senast: Camilla_H
·
Foder & Strö Nu har jag varit inne på hälsokostbutiken och köpt loppfrö. 300g för 39:- ca 4 dl. Hur mycket ska jag ge kosen och hur många dagar i...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: Jessica
·
M
Hästvård Erlichia erlichia igen,många trådar om denna "underbara" sjukdom :devil: Min häst blev behandlad för erlichia för drygt 2 månader sen...
2
Svar
26
· Visningar
2 128
Senast: majja22
·
P
Hästvård Pratade med min kompis igår och hon berättade att där hon hade sin hästar förrut så kommer hästarna ut vid kl.12.00 och in vid kl 14.00...
2
Svar
21
· Visningar
2 115
Senast: josse_horses16
·
L
Hästvård min häst leffe(som springer på de gröna ängarna i trappalanda) alltid när ja la mitt huvud mot hans mage så bubbla de å lät!! gör de så...
Svar
4
· Visningar
2 537
Senast: lie
·
Svar
6
· Visningar
1 323
Hästvård Min häst har fruktansvärt mycket stöv i pälsen, vad kan det bero på ?? Han håller på att sätta vinterpäls nu, kan det ha med det att...
Svar
7
· Visningar
3 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp