Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tänkte höra om någon kan hjälpa mig i mina funderingar... Hade equiterapeut ute för genomgång av hästen igår. Enligt henne är min häst...
Svar
9
· Visningar
5 072
Senast: Nina83
·
T
Hästvård vad tycker alla om det?skulle vara intressant att höra vad andra tycker,så jag inte köper något som inte fungerar. /Tess :bump:
Svar
7
· Visningar
986
Senast: strumpan
·
N
Foder & Strö Vad är det för skillnad på krossad och helkorn?Vilket är bäst?Hel korn skall man lägga iblöt men hur länge?
Svar
4
· Visningar
734
Senast: Plugghästen
·
L
Foder & Strö Jag ger min häst, gammal pojke, djävulsklorot då hans bakben med leder svullnar på vintern. Svullnaden går ner när man rider och...
Svar
11
· Visningar
5 607
Senast: Jastelaraber
·
A
Hästvård en häst som har haft strålbenshälta ska man väl sko med speciella skor. en häst i vårat stall har haft det och den skos med vanliga skor...
Svar
3
· Visningar
1 198
Foder & Strö Jag har läst i en tidning för väldigt länge sedan om hur länge det tar för en häst att äta 1 kg hö. Detta med att en häst har tuggbehov...
2
Svar
28
· Visningar
5 714
Senast: elbereth
·
A
Hästvård I stallet finns det en gammal ponny som de senaste dagarna har börjat med något märkligt. Både ute i hagen och inne i stallet så ställer...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: skuggi
·
T
Foder & Strö Nu har jag under en lång tid hört olika skolor angående havregryn: Om man blöter havregryn, kan man då ge det till hästen eller...
Svar
5
· Visningar
1 003
Hästvård I tisdags hade kusen en lång reva på ena bakbenet när jag kom till stallet, varm och svullen förstås. Tvättade med jodopax och skrittade...
2
Svar
29
· Visningar
2 741
Senast: Rea
·
J
Hästvård Kan hästar bli det? Hur artar det sig? kramiz/jossan
Svar
7
· Visningar
1 736
Senast: CK
·
Foder & Strö men hur ska jag lyckas få i henne det? och hur mycket bör jag ge henne åt gången?
Svar
3
· Visningar
804
Senast: trassel
·
Foder & Strö Jag har fått hjärnblödning.. :crazy: Vad är behovet för en 2½ arabherre, beräknad vuenvikt 500 - 550 kg, inget arbetstillägg?
Svar
18
· Visningar
1 153
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Hur mycket ska man ge/dag?
Svar
4
· Visningar
838
Senast: Magdalena
·
S
Foder & Strö är det för lite att ge? Ska man kankse ge honom vitaminer eller nått? Tips tack
Svar
8
· Visningar
844
Senast: _Sucy_
·
B
Hästvård Har ni halstäcken på? Jag skall klippa min häst snart, tar lite tid att få tag på en klippmaskin på landet ;) Förr när hästarna var...
Svar
9
· Visningar
908
Senast: kopparberg
·
C
Foder & Strö ...hos en dräktig häst, och när ska man börja komplettera? MVH Cathrine
2
Svar
24
· Visningar
1 612
Senast: Cathrine
·
T
Hästvård Min pålla har varit ute och sprungit hej vilt i hagen idag.. Kul för henne just då, men när hon kom in i stallet hade hon en STOOOR...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: Nina83
·
Foder & Strö Finns att köpa "hackat halm" Ungefär som lusern hackad strå, fast halm? :confused:
Svar
11
· Visningar
1 159
Senast: martha
·
E
Foder & Strö Kan man ge hästar grovt bröd? alltså mjukt bröd inte hårt bröd. Jag vet en bonde som ger sina hästar och kor det. Och dom älskar det...
Svar
6
· Visningar
6 439
Senast: cactuspower
·
Foder & Strö Min häst verkar vara sur i magen, hans bajs luktar INTE gott alltså, å då menar jag ILLA. Han är luftsnappare , och visst mår magen...
Svar
7
· Visningar
6 889
Senast: Lydia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Köpa hus
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp