Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Det sket sig med nya stallet, så nu har jag samma gamla vanliga problem igen... Alltså mindre bra hö som ingår i stallhyran. Har bollat...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Sirisiri
·
P
Hästvård Jag har hört många säga ,att de kan inte tävla för hästen inte är klippt. Finns det någon studie som visar att hästen presterar bättre...
Svar
13
· Visningar
1 177
Senast: ako
·
Q
Foder & Strö Min uppfattning är att föl/åringar skall ha fri tillgång på grovfoder av bra kvalitet. Samt att de ska gå i sådan hage att det är...
Svar
13
· Visningar
906
Senast: Bia
·
S
Foder & Strö ... är det bra till häst? Jag är lite fundersam över hur det påverkar hästens känsliga mage :confused: Det är den råa potatisen som...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: elbereth
·
Foder & Strö Jag har ju haft problem med unghästens mage (lös). Hittills har det inte blivit bättre, och hämtar hon sig inte under veckan ringer jag...
2
Svar
30
· Visningar
1 967
Senast: angelaL
·
H
Foder & Strö någonstans i Uppsala? På Svenska Foder's hemsida hänvisar man till MASKINSERVICE I UPPSALA AB, men jag har pratat med dem och de är inte...
Svar
5
· Visningar
1 363
Senast: **BORTTAGEN**
·
J
Hästvård Halloj, Vi ska på tävling med några hästar i helgen och eftersom veterinären inte kunde komma och plegga förra veckan när vi hade en...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: Jenni73
·
M
Foder & Strö Var köper man de?? Har kollat på börjes och de hade inte och mamma frågade på granngården och de hade aldrig hört talas om det! Känner...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: mirage
·
P
Hästvård Hej! Är det någon som vet vad det är så kan ni väl skriva ett svar eller ett mail till mig! Har hört att släktingar till hästen jag...
Svar
8
· Visningar
1 694
Senast: psychogrrl
·
H
Foder & Strö Lite foderproblem med en häst. Hästen kan inte gå på havre för då blir den alldeles för stirrig och nervös etc av sig. Utan den står...
Svar
13
· Visningar
942
Senast: alice
·
T
Hästvård En av mina islandshästar verkar ha en kompis i hagen som äter hans man... Han har haft väldigt tjock och lång man, nu börjar den bli...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: tusse
·
Hästvård Min lille valack äter penicillin för tillfället mot en infektion han fick efter kastrering för snart 3 veckor sedan. Nu har han fått tre...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag började ge min häst fri tillgång till hö dygnet runt from i söndags och han äter mindre nu än när han fick begränsad mängd! Kan det...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: Sesselja
·
F
Foder & Strö Med de fodermedel jag vill ge blir Ca/P kvoterna för höga (uppåt 2). Jag kan ju sätta till vetekli, men på nå't sätt blir det antingen...
Svar
4
· Visningar
1 189
Senast: elbereth
·
M
Foder & Strö Jessica har du lust ..eller nån annan. Fick bara smrp och mj på nya höet, men skall lämna in för att få veta ca och p också. men har...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: malört
·
B
Foder & Strö Har ett vbl sto som jag fick hem för ca en månad sen, hon var mager men har gått upp en del. Mitt problem är att hon inte äter sitt hö...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: Jessica
·
Hästvård Jag har ett fullblod som krubbiter något helt vansinnigt även med rem. Några förslag på vad jag kan göra för att minska/få bort det...
Svar
19
· Visningar
1 530
Senast: pondus
·
F
Foder & Strö Hästtandläkare är ju som bekant svåra att få tag på. Nu är dock en på väg om ett par veckor. Min häst har svårt att tugga maten och...
2
Svar
26
· Visningar
3 350
Senast: therese_malung
·
T
Foder & Strö Har sedan en månad använt mig av Kraffts lucern. Första förpackningen var mörkt grön och lite fuktig. I går öppnade jag en ny "bal" och...
Svar
15
· Visningar
5 587
Senast: gejsa
·
B
Foder & Strö Är det någon här som har testat att byta från hö (eller hösilage) till HorseHae på en häst som har haft problem med hosta (bronkit)...
Svar
1
· Visningar
585
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp