Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård http://hem.passagen.se/idecide/new/hov2.jpg om hur hoven ser ut! mycket bra att få se det så.. bilden kan vara lite hemsk om man e...
Svar
3
· Visningar
691
Hästvård Mitt föl är banne mig en vandrande olycka... :crazy: Hon har ju hagvila pga ligamentskadan. Skött sig över förväntan och mest knatat...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 355
Senast: martha
·
Hästvård nu är min käraste, allra bästa vän dålig igen! :( sedan hon fick alger för sitt kvickdrag i våras blev hon bra och symptomfri hela...
Svar
12
· Visningar
1 257
Senast: Barnardo
·
G
Foder & Strö Säg att min häst äter i ca 2 tim varje gång han vill bli mätt, jag lägger ut hö så det räcker. Men hur länge är optimalt innan jag...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: Gottfrid
·
Y
Foder & Strö Vad och hur mycket äter era avvanda föl?
Svar
1
· Visningar
671
Senast: Magdalena
·
E
Hästvård \"Osynlig\" hälta Kan det vara så att hästen har ont även om den inte visar någon hälta? :confused:
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Nyx
·
Foder & Strö Hur var det med hållbarheten på soja? Jag har en säck stående som jag bara tagit några kg ur. Den köptes i våras. Vågar man använda av...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: gejsa
·
Hästvård Var hos veterinären med min häst igår och fick återigen beskedet kotledsinflammation. Han var visserligen bara 0,5 grad halt på höger...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: ylvalill
·
F
Hästvård Såg att det var en tjej som rekommenderade torrjäst till häst som var lös i magen. Är det fler som har prövat detta. Har en häst som är...
Svar
11
· Visningar
3 825
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Hur mycket hår bör jag låta vara kvar efter klippningen? Alltså hur långt skall håret som jag har klippt vara ca.?
Svar
10
· Visningar
1 050
Senast: Centaur
·
Foder & Strö råprotein 13,3% /kg ts -> ?? smrp Vad är smrp för häst i följande ensilage? Hösilage, analyserat för mjölkkor. Råprotein 13,3 % /kg ts...
Svar
3
· Visningar
637
Senast: tgd
·
Q
Foder & Strö Finns det någon som vet var man skickar sitt hösilage för analys? Tack! :bow: :bow: :bow: :bow:
Svar
7
· Visningar
854
Senast: **BORTTAGEN**
·
P
Foder & Strö Min häst tycker inte om hösilage så pass mycket, utan det är hö som gäller :) Är det några andra som har hästar som är lite "kinkiga"...
2
Svar
23
· Visningar
4 793
Senast: maiagull
·
A
Hästvård Har återigen fått ett problemfall att lösa i skolan... Några förslag? :confused: Hästen är av ponnyras. (OBS! Endast ett problemfall...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: Andiamo
·
F
Hästvård Men jag måste fråga i alla fall... Alltså jag har mest ridit på ridskola, och när jag ridit privathästar och mockat, så har hästarna...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: lizzie
·
S
Foder & Strö hur mycket energi, kvot på MJ/smb och kvot på ca/P är det i denna foderstaten? 1kg korn 1kg havre 2kg krafft groov 1 dl mineraler 10 kg...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: smiling_sun
·
S
Hästvård Jag har en häst som verkligen är livrädd för allt vad sprutor heter.. :( Har testat det mesta. Någon som har några bra förslag på vad...
2
Svar
23
· Visningar
2 928
Senast: Bia
·
B
Hästvård Någon som vet hur man blandar sin egen koksaltlösning???? SNÄLLA berätta för mig i så fall! TACK
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Desert_Wind
·
L
Hästvård Pållen är väldigt stel i framdelen/benen på morgonen när man skall ta ut honom till hagen och om man leder honom på hårt underlag. Något...
Svar
6
· Visningar
1 499
Senast: ch791022
·
H
Foder & Strö Det är så att jag ev. ska få köpa ett jättbra hö... Men vill fortsätta ge 4 kg/dag i hagen av det gamla, hästarna äter ju av varandras...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: Jastelaraber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp