Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Ett nytt förslag jag fått från en bekant, då fång enligt henne utlöses av obalans i magen. Detta stämmer dock inte in på bägge...
Svar
10
· Visningar
1 422
Senast: armada
·
Foder & Strö Först o främst, det är hästen som bantat, inte jag! :D Kanske jag ska påminna om att det är ett kallblod runt 400 kg vi pratar om, drygt...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Quell
·
P
Foder & Strö hur lång tid tar det för ett magert föl att komma i bra hull? köpte ett hingstföl för drygt 2 månaders sedan nu, han var då något...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: ameo
·
Hästvård Vad anser ni om att använda Homeopatmedel istället för att i första hand kontakta veterinär och få veterinärvård? vad har ni för...
Svar
17
· Visningar
1 667
Senast: svea
·
S
Hästvård Vad kan orsaken vara om hästen är uppdragen i flankerna??
Svar
9
· Visningar
2 101
Senast: Lizzan
·
J
Hästvård Halloj, Vi har en tjej i stallet som lindar sin hästs ben efter varje träning, sen får han stå med det under natten. Jag antar att hon...
2
Svar
25
· Visningar
4 143
Senast: Centaur
·
M
Hästvård hej! snälla hjälp mig jag vet inte vad jag ska göra med min d-ponny 3åriga hlb/welsh hingst.han är inte så mager säger alla andra men...
Svar
8
· Visningar
1 055
Senast: hannibal
·
M
Hästvård Vad ska man egentligen göra för att minska risken för mugg? Går det? Inte för att jag har problem med det nu, (trots(?) att jag har häst...
2
Svar
21
· Visningar
2 811
Senast: Miss_Trouble
·
Foder & Strö Vad finns det mer än Soja och Krafft protein som är protein rikt? Soja verkar inte hans ben tycka om och Krafft protein är alldeles för...
Svar
7
· Visningar
876
Senast: caradan
·
G
Hästvård Går det att kastrera en häst "mitt i vintern"??? Jag tänkte mest på infektionsrisken när dom står inne på nätterna....
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Miss_Trouble
·
P
Foder & Strö Undrar om någon vet hur mycket kalk man ska fodra hästen me.. Räcker de med någon matsked nån gång i veckan, eller ska man ge mer eller...
Svar
4
· Visningar
1 368
Senast: Magdalena
·
F
Hästvård Hur lång tid tar det i genomsnitt för en gaffelbandsskada att läka ut? Finns det något jag kan göra för att förkorta och för att göra...
Svar
2
· Visningar
1 007
Senast: Desert_Wind
·
Hästvård En bekant hade ut en mysko karl för att sko hennes häst, han hade lite teorier som jag inte hört tidigare, beträffande både hästar och...
Svar
8
· Visningar
3 254
Senast: ameo
·
D
Hästvård Ja.. det är en fråga jag funderat på länge.. vad är sadeltvång? Är det någon som kan svara på min fråga? ;)
Svar
1
· Visningar
972
B
Hästvård Min häst är svullen på skapet.. inte på själv snoppen utan på det som syns när snoppen är indragen... den är liksom svullen och hård...
Svar
8
· Visningar
822
Senast: breccia
·
Foder & Strö Äsch! Jag har en snart treårig valack (korsn hbl-tinker) som har återkommande problem med diarréer. I samband med att jag köpte honom...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: adore
·
I
Foder & Strö Kom gärna med tips! :bump: Har fått höra att hästen inte går upp i vikt på att bara äta hö. Det är kraftfodret som ger hästen hull...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: Quell
·
Foder & Strö Hur är det med den saken? Jag har två hästar som just nu går på lågvarv, promenadrids bara och är utan skor och går i en hage på 15 ha...
Svar
4
· Visningar
736
Senast: neywaz
·
C
Foder & Strö Hur gör ni som har hästarna ute i hage större delen av dagen? Fodrar ni i hagen eller har ni automater? Sommartid är det oftast bra bete...
2
Svar
29
· Visningar
2 799
Senast: sanwan
·
N
Foder & Strö Hästen som jag rider nu är lite rolig. När han får mat (hö + kraft) så äter han först upp höt, sen äter han upp kraftfodret. Han får...
Svar
14
· Visningar
1 042
Senast: sanwan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp