Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Pållen är väldigt stel i framdelen/benen på morgonen när man skall ta ut honom till hagen och om man leder honom på hårt underlag. Något...
Svar
6
· Visningar
1 500
Senast: ch791022
·
H
Foder & Strö Det är så att jag ev. ska få köpa ett jättbra hö... Men vill fortsätta ge 4 kg/dag i hagen av det gamla, hästarna äter ju av varandras...
Svar
6
· Visningar
839
Senast: Jastelaraber
·
Hästvård Battis är nu svullen på utsidan av höger fram. Från kotan och ungefär en decimeter upp på benet. Insidan är torr och fin. Varm är...
2
Svar
30
· Visningar
1 722
Senast: SaraMara
·
B
Foder & Strö Hur mycket går det åt ungefär per dag? Går de ute året runt? Om dom är inne på nätterna under vintern, har de då fri tillgång i boxen...
Svar
13
· Visningar
5 395
Senast: GoddessOfLove
·
Hästvård jag har tjatat som en galning om det här med klippning, just för att jag aldrig klippt en häst förut och därför vet jag ingenting...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: Sunnan
·
O
Foder & Strö Vet inte exakt , men av ca 20 balar så har mer än hälften varit mögelangripna. Mer eller mindre mycket. Oftast flera lager och ibland på...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Senast: alpha
·
Hästvård Gör ni det? Använder ni en vanlig klippmaskin då eller en lite trimmer? Vilka delar av ansiktet rakar man?
Svar
11
· Visningar
1 351
Senast: angelaL
·
P
Hästvård Idag var min hovslagare ute och tyckte att hästens hovar hade så tunn och mjuk sula (enligt honom pga väderleken med mycket väta nu i...
Svar
8
· Visningar
2 361
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Vad är det :o? Har läst det på lite olika ställen och alla lovordar det, men vad exakt är det? Är det ett märke eller är det en...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: alazzi
·
B
Hästvård Det börjar bli lite mycket klippning nu, men men. Jag tänkte klippa en täckes klipppning på min häst. Behöver han då ha ett täcke inne...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: blondi3958
·
Foder & Strö Jag börjar ställa mig lite frågande till det, för i var och varannan foderstat så är kvoten illa eller i bästa fall sämre. Går man på...
Svar
11
· Visningar
980
Senast: Minelli
·
M
Foder & Strö denna foderstat Det är en haflinger, 143 cm i mankhöjd, normalgrov, normaltjock, beräknar att han ska väga 425 kg. Med viktformlen blev...
Svar
6
· Visningar
842
Senast: montgomery
·
S
Foder & Strö Läste följande på Kraffts hemsida. Många hästar som haft ett eller flera fånganfall mår bra på en foderstat med lucernpellets som...
Svar
4
· Visningar
1 164
Senast: Skrutt
·
B
Foder & Strö Har letat länge efter ett bra Hö men inte hittat något alls som passar mina hästars behov (unghästar, som tränas för galopp). Men nu...
Svar
8
· Visningar
893
Senast: Happy
·
A
Hästvård Hur ofta vaccinerar ni eran ponny/häst mot hästinfluensa. och hur mycket kostar det? och vem gör det? kan någon berätta detta för mig då...
Svar
8
· Visningar
3 148
Senast: Jen80
·
C
Hästvård förr, utan vidare stall, täcken, broddar, fjorton olika ryktborstar, benskydd, klippning osv osv... Det funderar jag mycket på. Det är...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 951
Senast: mizz_perfect
·
Hästvård Era erfarenheter? Japp, dags igen för min otursfågel... För tre veckor sedan gick hon på tre ben in från hagen. Ena bakbenet var...
Svar
3
· Visningar
3 152
Senast: strega
·
Y
Foder & Strö jag har läst min foder bok framlänges och baklänges för att få en "perfekt" foderstat till min dräktiga dam, jag räknade ut att hon i...
Svar
7
· Visningar
783
Senast: Francess
·
Foder & Strö Och vad får vi för pengarna? Mina hästar får: 3kg hö 1kg halm 1kg Edel Häst Topp Det ger 240g SmbPr, 38MJ och ALLA vitaminer och...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 180
Senast: yez
·
H
Hästvård hejsan alla! jag och min grupp i skolan, håller på att göra ett arbete om sjukdomar i magen och tarmkanalen på hästar. min ena kompis...
Svar
18
· Visningar
2 983
Senast: Jessica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp